به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۲۸ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب : ۲۰۱۰۴۹

چند کاندیدای زن در انتخابات حضور دارند؟

گروه سیاسی: سخنگوی ستاد انتخابات کشور تازه‌ترین آمار و اطلاعات از سن و میزان تحصیلات نامزدهای تایید صلاحیت شده یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.
چند کاندیدای زن در انتخابات حضور دارند؟
به گزارش ایرنا، سید اسماعیل موسوی، با بیان آن که کل داوطلبان ثبت نام شده برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۶ هزار و ۳۳ نفر بوده است، گفت: از این تعداد، ۷هزار و ۱۵۷ نفر تایید صلاحیت شدند و از میان کل تعداد تایید صلاحیت شدگان، ۷۸۲ زن و ۶ هزار و ۳۷۵ نفر مرد هستند.سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره میزان تحصیلات نامزدهای تایید صلاحیت شده هم گفت: ۴۲۲ نفر از نامزدها دارای تحصیلات حوزوی در مقاطع مختلف هستند، ۱۰۲۱ نفر مدرک دکتری دارند و ۵ هزار و ۳۰۸  نفر هم در مقطع کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل هستند.
موسوی تعداد افراد دارای مدرک کارشناسی را ۴۰۴ نفر و کاردانی را ۲ نفر اعلام کرد و درباره سن افراد تایید صلاحیت شده هم توضیح داد: ۲ هزار و ۵۲۳ نفر از افراد تایید صلاحیت شده بین ۳۰ تا ۴۰ سال دارند و میانگین سنی ۲هزار و ۳۹۰ نفر هم بین ۴۱ تا ۵۰ سال است. ۱۸۲۷ نفر از داوطلبان نمایندگی مردم بین ۵۱ تا ۶۰ سال دارند و تنها ۴۱۷ نفر آن‌ها بالای ۶۰ سال دارند.یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفند ماه برگزار خواهد شد و بر اساس اعلام وزارت کشور در این انتخابات تعداد واجدین شرایط رای دادن مجموعاً ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر و به تفکیک تعداد ۲۹ میلیون و ۳۹ هزار و ۱۵۳ نفر مرد و ۲۸ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۶ نفر زن است. همچنین تعداد رای اولی ها ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۷۶ نفر خواهد بود.
برچسب ها: زنان انتخابات