کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ترامپ: روسیه به حمایت خود از اسد پایان دهد

28 بهمن 1398 ساعت 16:19

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور آمریکا در یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان از نگرانی خود از قهر و خشونت در استان ادلب سخن گفت. او در این تماس تلفنی با اردوغان از روسیه درخواست کرد مانع از جنایات دولت بشار اسد در سوریه شود.


خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه ۲۸ بهمن (۱۷ فوریه) با انتشار گزارشی از واشنگتن خبر تماس تلفنی بین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه را منتشر کرده است. خبر این تماس تلفنی رسما از سوی کاخ سفید اعلام شده است. گفته می‌شود که دونالد ترامپ از افزایش تنش در منطقه و همچنین نسبت به "جنایات رژیم اسد" ابراز نگرانی کرده است. ارتش سوریه عملیات خود را در ادلب و همچنین در استان‌های مجاور و از جمله در حمات، حلب و لاذقیه گسترش داده است. خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش خود نوشته است که دولت بشار اسد مصمم است این مناطق را نیز به کنترل کامل خود در آورد.   این در حالی است که ترکیه در جنگ ادلب در کنار شورشیان مخالف دولت اسد ایستاده و بر آن است تا از آخرین سنگر شورشیان در برابر دولت سوریه دفاع کند.

گفته می‌شود که پس از پیشروی نیروهای زمینی ارتش سوریه و همچنین بمباران هوایی این منطقه، نیروهای نظامی دولتی برای نخستین بار از سال ۲۰۱۲ به این سو کنترل خود را بر "همه روستاها و شهرهای کوچک پیرامون حلب" گسترش داده‌اند. این خبر از سوی مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه در لندن نیز تایید شده است. خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش خود با اشاره به آمار منتشر شده از سوی سازمان ملل متحد به افزایش شمار آوارگان سوری اشاره کرده است. از زمان آغاز عملیات تصرف مجدد ادلب در ماه دسامبر سال گذشته تا کنون، بیش از ۸۰۰ هزار نفر از مردم این منطقه به علت درگیری‌های نظامی خانه و کاشانه خود را ترک کرده‌اند. روسیه و ترکیه در سال ۲۰۱۸ در سوچی بر سر پایان جنگ در ادلب به توافق رسیده بوند. این در حالی است که آتش بس مورد توافق آن‌‌ها اندکی پس از آن نقض شد.

تماس تلفنی با اردوغان
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی خود با اردوغان از افزایش خشونت در استان ادلب ابراز نگرانی کرده است. او در تماس تلفنی با اردوغان از روسیه نیز خواسته که به حمایت و پشتیبانی خود از بشار اسد پایان دهد. دونالد ترامپ خواستار حل سیاسی بحران سوریه شد. ترامپ در عین حال از تلاش‌های ترکیه برای "جلوگیری از یک فاجعه انسانی" در سوریه تشکر کرده است. گفته می‌شود که به‌رغم تشدید تنش در منطقه ادلب، ترکیه گروهی را برای گفت‌وگو و مذاکره با مقامات روسیه به مسکو اعزام خواهد کرد. خبرگزاری آلمان با انتشار گزارش مشابهی درباره تحولات ادلب، ضمن اعلام این خبر، زمان سفر این گروه به مسکو را روز دوشنبه ۱۷ فوریه اعلام کرده است. لازم به یادآوری است که یک گروه از مسئولان روسیه نیز پیش از آن برای گفت‌وگو پیرامون ادلب و اوضاع سوریه به آنکارا سفر کرده بودند.


کد مطلب: 201069

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/201069/ترامپ-روسیه-حمایت-خود-اسد-پایان-دهد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir