به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۲۹ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۲۰۱۱۴۳

اعتراف به باز کردن در‌های ضد سرقت در۳۰ ثانیه

گروه حوادث: رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری اعضای حرفه‌ای باند‌های سرقت خانه و همچنین دزد مسلح که طعمه‌هایش را در سایت دیوار شناسایی می‌کرد، خبر داد.
اعتراف به باز کردن در‌های ضد سرقت در۳۰ ثانیه
سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی استان البرز در ابتدا با اشاره به انهدام سه باند سرقت منزل در سطح استان البرز خاطرنشان کرد: در پی افزایش سرقت‌های خانه در برخی محله‌های کرج و شهر‌های اطراف، کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات در این رابطه را آغاز کرده و ردپای چهار سارق حرفه‌ای و سابقه دار را در این سرقت‌ها به دست آوردند.متهمان که دو مرد و دو زن بودند با روش «بالکن‌روی» وارد خانه‌ها شده و اموال کم‌حجم و قیمتی را سرقت می‌کردند.متهمان بعد از دستگیری به ۳۵ فقره سرقت اعتراف کردند.وی افزود: این متهمان برای سرقت‌های خود ده خودروی پژو ۲۰۶ سرقت کرده و برای این‌که کسی به آن‌ها شک نکند از زنان به عنوان پوشش استفاده می‌کردند.ارزش اموال سرقتی اعضای این باند، تابه‌حال ده میلیارد تومان شده است.نادر بیگی در ادامه از دستگیری اعضای دیگر باند چهار نفره سرقت خانه با ۲۰ فقره سرقت خبر داد و گفت: اعضای این باند بیشتر در مناطق شاهین ویلا، باغستان و حصارک کرج اقدام به سرقت با استفاده از شاه‌کلید می‌کردند. تاکنون در این زمینه ۲۰ مالباخته شناسایی شده اند.ارزش اموال سرقتی شش میلیارد تومان برآورد شده است.بیشترین سرقت‌ها طلا و پول نقد بوده است. متهم در بازجویی‌ها مدعی شد؛ در‌های ضد سرقت را در کمتر از ۳۰ ثانیه باز می‌کرده و از خانه‌ها طلا و دلار و پول سرقت می‌کرد. مالباختگان تصور می‌کردند سارق با کمک دستگاه گنج‌یاب محل نگهداری طلا‌ها را پیدا کرده در حالی که دزد حرفه‌ای اعلام کرد.در این مدت توانسته محل‌های احتمالی مخفی کردن طلا در خانه‌ها را شناسایی کند و در اغلب خانه‌ها این محل‌ها یکی است.رئیس‌پلیس آگاهی استان البرز به دستگیری سارق سرقت لوازم منزل در منطقه کوی کارمندان کرج اشاره کرد و افزود: این فرد با کلید اقدام به بازکردن در منازل می‌کرد و اشیای قیمتی را به سرقت می‌برد.این سارق به ۴۰ فقره سرقت اموال منازل به ارزش چهار میلیارد تومان اعتراف کرد و ۲۳ مالباخته شناسایی شدند. در این زمینه دو خریدار اموال مسروقه نیز به دام افتادند.
هشدار پلیس
وی هشدار داد: از نگهداری پول، طلا و ارز در خانه خودداری کرده و پنجره‌های طبقه اول و دوم را به حفاظ تجهیز کنید. همچنین از سیستم دزدگیر و دوربین مداربسته برای حفاظت از خانه استفاده کرده و نباید فقط به استفاده از در‌های ضد سرقت اکتفا کنند. توجه داشته باشید حدود ۸۰ درصد سرقت‌های منزل از آپارتمان‌های طبقه اول انجام می‌شود و دزدان با روش بالکن‌روی وارد خانه‌ها می‌شوند.
دستگیری شکارچی دیوار
نادربیگی از شناسایی اعضای باند دو نفره سرقت مسلحانه در استان البرز خبرداد و گفت: سارقان از طریق سایت دیوار طعمه خود را انتخاب و پس از گذاشتن قرار با تهدید سلاح اقدام به سرقت خودرو و وسایل داخل آن می‌کردند.
آن‌ها با شناسایی فروشندگان برای تحویل گرفتن کالا در محلی خلوت با او قرار گذاشته و با تهدید سلاح خودروی فروشنده را سرقت می‌کردند.یکی از متهمان دستگیر شده و از او یک قبضه سلاح کمری و ۳۹عدد فشنگ کشف شد.وی از افرادی که به این شیوه مورد سرقت قرارگرفتند خواست برای شناسایی سارق به اداره آگاهی استان البرز مراجعه کنند.
مرجع : روزنامه جام جم