به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۲۹ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۲۰۱۱۸۳

نفت راهی برای افزایش قیمت پیدا نکرد

گروه اقتصادی: قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر سقوط بازارهای مالی به دلیل تداوم نگرانیها پیرامون تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا در چین و تاثیر آن روی تقاضا برای نفت، کاهش پیدا کرد.
نفت راهی برای افزایش قیمت پیدا نکرد
به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۶۰ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش، به ۵۷ دلار و هفت سنت در هر بشکه رسید.بهای معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۸ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش، به ۵۱ دلار و ۶۷ سنت در هر بشکه رسید.پس از این که شرکت اپل که ارزشمندترین شرکت آمریکایی است، اعلام کرد درآمدش برای سه ماهه مارس به دلیل کندی روند تولید و تقاضای ضعیف در چین، کمتر خواهد شد، بازارهای سهام آمریکا از رکورد بالای اخیر خود عقب نشینی کردند.مقامات سلامت چین اعلام کردند شمار موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در چین روز سه شنبه برای نخستین بار از ژانویه به پایین دو هزار نفر کاهش پیدا کرد. با این حال کارشناسان جهانی هشدار دادند که هنوز زود است بگوییم این اپیدمی مهار شده است.آژانس بین‌المللی انرژی هفته گذشته پیش بینی کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا، تقاضای جهانی برای نفت در سه ماهه اول امسال به میزان ۴۳۵ هزار بشکه در روز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا خواهد کرد که نخستین کاهش سه ماهه تقاضای جهانی از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۹ محسوب می‌شود.اما برخی از پالایشگاههای مستقل  چین که در چند هفته گذشته در بازار غایب بودند، به خرید نفت پرداختند و امیدواری معامله‌گران به بهبود تقاضای چین در ماه‌های آینده را تقویت کردند.
بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران همچنین منتظر تصمیم اوپک و متحدانش شامل روسیه درباره کاهش بیشتر تولید در واکنش به شیوع ویروس کرونا و مقابله با اشباع عرضه به دلیل افت تقاضا هستند. این گروه که به اوپک پلاس معروف است، در حال حاضر پیمان محدودیت عرضه ۱.۷ میلیون بشکه در روز تا پایان مارس را اجرا می‌کند.
تولید نفت لیبی از ۱۸ ژانویه به دلیل مسدود شدن بنادر صادراتی و میادین نفتی از سوی گروههای وفادار به ژنرال خلیفه حفتر، به شدت کاهش پیدا کرده است. شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد تولید نفت تا روز دوشنبه به ۱۳۵ هزار و ۷۴۵ بشکه در روز در مقایسه با ۱.۲ میلیون بشکه در روز پیش از توقف فعالیت تاسیسات صادرات و تولید رسید.