به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۲۹ ساعت ۱۸:۵۶
کد مطلب : ۲۰۱۲۵۴
کشتی قهرمانی آسیا؛

4 مدال طلا، نقره و برنز حاصل کار فرنگی‌کاران

گروه ورزشی: نمایندگان کشورمان در پایان مسابقات روز نخست رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا به 2 مدال طلا، یک نقره و یک برنز دست یافتند.
4 مدال طلا، نقره و برنز حاصل کار فرنگی‌کاران
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، مسابقات پنج وزن نخست سی و امین دوره رقابت های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا امروز (سه شنبه) در شهر دهلی نو هند برگزار شد که در پایان پویا ناصرپور و امین میرزازاده در اوزان 55 و 130 کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند و پژمان پشتام و میثم دلخانی نیز به ترتیب در اوزان 77 و 63 کیلوگرم صاحب مدال نقره و برنز شدند.
نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:
در وزن 55 کیلوگرم پویا ناصرپور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل دونگ هیوک وون از کره جنوبی با نتیجه 9 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله در یک کشتی نزدیک با نتیجه 8 بر 7 آروجان حالاکورکی از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. ناصر پور در دیدار پایانی با نتیجه 8 بر صفر از سد جسوربک اورتیبکوف از ازبکستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.در وزن 63 کیلوگرم میثم دلخانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر یوشیکی یامادا از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل المورات تاسمورادوف دارنده مدال برنز المپیک و نقره و برنز جهان از ازبکستان با نتیجه 10 بر یک مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. دلخانی در این دیدار با نتیجه 2 بر صفر یرنور فیتداخمتوف از کشور قزاقستان را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.در وزن 77 کیلوگرم پژمان پشتام در دور نخست با نتیجه 3 بر یک از سد بهزاد عمراف از ازبکستان گذشت وی در دور بعد با نتیجه 9 بر صفر مصلح الدین اوروکوف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله در مصاف با رنات الیاز اولو از قرقیزستان با نتیجه 5 بر صفر پیروز و به دیدار فینال راه یافت. پشتام در دیدار فینال در مصاف با تمرلان شادوکایف دارنده مدال برنز زیر 23 سال جهان از قزاقستان با نتیجه 10 بر یک مغلوب شد و به مدال نقره رسید.در وزن 87 کیلوگرم بهروز هدایت پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 6 بر 6 از سد رستم آساکولوف دارنده مدال نقره و برنز جهان و قهرمان آسیا از ازبکستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله در حالی که تا ثانیه های پایانی با نتیجه 7 بر صفر از آزات سالیندینوف از کشور قرقیزستان جلو بود به دلیل مصدومیت از ناحیه پا به کشتی ادامه نداد و مغلوب شد. هدایت با توجه به مصدومیت پیش آمده در دیدار رده بندی نیز حاضر نشد.در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول در یک دیدار نزدیک با نتیجه 3 بر 3 مقابل منصور شادوکایف از قزاقستان به برتری رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 6 بر یک آرتا سونودا از ژاپن را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. میرزازاده در دیدار فینال با نتیجه 9 بر صفر مین سئوک کیم دارنده مدال برنز جهان از کره جنوبی را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.
برچسب ها: کشتی فرنگی