به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۳۰ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۲۰۱۳۱۶

ترجمه سومین رمان چهارگانه ناپلی

گروه فرهنگی: کتاب «آنان که می‌روند و آنان که می‌مانند» سومین رمان مجموعه چهارگانه ناپلیِ النا فرانته با ترجمه فریده گوینده توسط نشر لگا منتشر شد.
ترجمه سومین رمان چهارگانه ناپلی
رمان «آنان که می‌روند و آنان که می‌مانند» نوشته اِلنا فرانته به‌تازگی با ترجمه فریده گوینده توسط نشر لگا منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب، سومین رمان از مجموعه چهارگانه ناپلی نویسنده مذکور است.پیش از این دو رمان اول چهارگانه ناپلی با نام‌های «دوست اعجوبه من» و «داستان یک نام جدید» با ترجمه همین‌مترجم توسط این‌ناشر منتشر شده‌اند. ترجمه کتاب چهارم این مجموعه هم با نام «داستان کودک گمشده» در دست انتشار است.
رمان مذکور، روایت‌گر سال‌های میان‌سالی راوی داستان اِلنا و دوست اعجوبه‌اش لی‌لاست است و مانند سایر کتاب‌های مجموعه مورد اشاره، مخاطب را بارها در حالت تعلیق نگاه می‌دارد. نویسنده در این‌جلد از چهارگانه ناپلی، با نگاهی موشکافانه به مسائلی چون زندگی زناشویی، خیانت، مادرانگی، طلاق، خواستن و نخواستن فرزند، ملالتِ روابط جنسی، سرخوردگی جسم و تلاش برای حفظ هویت در ازدواج با ارائه جزئیات به‌ظاهر عادی می‌پردازد.تحوّلات سیاسی ایتالیای پس از جنگ جهانی دوم، جابه‌جایی قدرت در این کشور و به‌تبع آن در منطقه ناپل، با نگاهی بی‌طرفانه از جمله‌مسائلی هستند که در پس‌زمینه این‌رمان دیده می‌شوند.
برچسب ها: کتاب ادبیات