به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۰۱ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۲۰۱۴۷۳

لکسوس لئو

گروه اقتصادی: اغلب کسانی که در حوزه‌ی خودروهای لوکس فعالیت دارند یا کسانی که پیگیر اخبار این حوزه هستند و علاقه‌مند به این مطالب، حتما خبر لکسوس لئو به گوششون رسیده است و اخبارش را دنبال می‌کنند.
علاقه مندان به این حوزه در جریان هستند که ماشین‌های غول پیکر و لاکچری لکسوس LX570 تنها تا سال 2013 وارد بازار ایران شده است، در واقع لکسوس‌های ایرانی الان ۷ سالشونه و حداقل ۱۰۰هزار کیلومتر کارکرد دارند.
با این حال به راحتی در بازار خودرو معامله می‌شوند و متقاضیان خاص خود را دارند.
اما این نمونه‌ی نادر که در بین اهالی خودرو به اسم لکسوس لئو معروف شده است تنها نمونه‌ی صفر و 2015 این ماشین است که در ایران وجود دارد.

جالب است بدانید این ماشین به سفارش سفارت فرانسه به تویوتا ساخته شده است و یک سر و گردن از هم کلاس‌های خود بالاتر است.

لکسوس
لکسوس شرکت خودرو سازی ژاپنی می‌باشد که در سال ۱۹۸۹ توسط مدیرعامل وقت تویوتا؛ ایجی تویودا در ایالات متحده آمریکا راه‌اندازی شد.
امروزه لکسوس به برندی بین‌المللی تبدیل شده، که به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده اتومبیل‌های سفارشی و خاص، در کشور ژاپن شناخته می‌شود. این شرکت در حال حاضر تولیدات خود را در ۷۰ کشور جهان عرضه می‌کند و یکی از ۱۰ نشان تجاری یا برند برتر ژاپن، بر پایه میزان ارزش بازار، به‌شمار می‌آید.
دفتر مرکزی شرکت لکسوس در شهر ژاپن قرار دارد و دفاتر بین‌المللی و مراکز عملیاتی آن نیز در شهرهای بروکسل، بلژیک و تورانس، کالیفرنیا مستقر می‌باشند.
ریشه‌های تأسیس لکسوس به پروژه‌ای مخفی بازمی‌گردد، که توسط کمپانی تویوتا به‌منظور طراحی و ساخت خودرویی سدان در سال ۱۹۸۳ با نام پروژه اف۱ آغاز و در سال ۱۹۸۹ با عرضه خودروی لکسوس ال اس راه‌اندازی شد.
دهه 2000 با عرضه‌ی خودروهای خاص و معرفی سری هیبرید لکسوس همراه بود. سری IS، خودروهای همچون SC 430 و ES 300 و نسل سوم LS 430، از محصولات سال‌های ابتدایی این دهه بودند. در سال‌های بعدی یعنی ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳، خودروهایی همچون GX 470 و نسل دوم RX 330 به بازار عرضه شدند. در سال ۲۰۰۴، لکسوس به آمار فروش مجموع ۲ میلیون دستگاه خودرو در ایالات متحده‌ی آمریکا دست یافت.
در همین سال، اولین خودروی شاسی بلند هیبریدی این شرکت با نام RX 400h به بازار عرضه شد. این خودرو از سیستم هیبریدی تویوتا با نام Synergy Drive بهره می‌برد و از ترکیب انرژی الکتریکی و سوخت بنزین برای حرکت استفاده می‌کرد.
 
سال ۲۰۰۰ سال تاثیرگذاری در تاریخ لکسوس و تویوتا بود؛ چرا که در این سال، لکسوس به صورت رسمی از تویوتا جدا شده و به برندی مستقل با طراحی، مهندسی، آموزش و مراکز تولید جداگانه تبدیل شد. این جدایی، با عرضه‌ی خودروهای لکسوس در ژاپن و بازارهای بزرگ دیگر همچون چین همراه شد. از آن به بعد مدیران این برند تصمیم گرفتند برای گسترش بازار در خارج از ایالات متحده، طراحی‌هایی بین‌المللی را در محصولات خود لحاظ کنند.
نامگذاری خودروهای لکسوس، نظم خاصی دارد. نام مدل‌های محصولات این شرکت، شامل ۲ حرف الفبا و ۳ عدد است. اولین حرف بیان‌گر نوع خودرو در کلاس خودروهای لکسوس و دومی نشان دهنده‌ی مدل بدنه‌ی خودرو است. به عنوان مثال LS به معنای Luxury Sedan است. ۳ عددی که پس از این حروف می‌آیند برابر با حجم موتور ضربدر ۱۰۰ هستند. به عنوان مثال ۳۵۰ نشان‌دهنده‌ی یک موتور ۳.۵ لیتری است. برای خودروهای SUV از حرف X در نام آنها استفاده می‌شود. ۳ عدد استفاده شده در مدل‌های هیبرید، نشان‌دهنده‌ی خروجی ترکیبی بنزین-برق آنها است. در برخی مدل‌ها از حروف کوچک بعد از اعداد برای نشان دادن نیروی محرکه استفاده می‌شود. به عنوان مثال h در برخی مدل‌ها به معنای Hybrid بودن خودرو است.

لکسوس لئو
اتو گالری آریا یکی از معتبرترین گالری‌های خودرو در منطقه می‌باشد. یکی از مواردی که این اتو گالری رو منحصر به فرد کرده است داشتن مشتریان منحصر به فرد این مجموعه هست که خودروهای لاکچری و معتبر خود را برای عرضه در بازار در این نمایشگاه به نمایش میرسانند.
و همین امر سبب شده تا خریداران زیادی اعم از نمایشگاه دارها و مصرف کننده‌ها به این نمایشگاه مراجعه کنند. آدرس این گالری واقع در سعادت آباد ، بالاتر از ميدان كاج ، كوچه عبقرى (دوم)، بلوار بهزادى شمالى ، مجتمع تجارى تنديس می‌باشد.
جهت رزرو زمان برای بازدید از لکسوس لئو می‌توانید با شماره تلفن 22363612 تماس بگیرید.