کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کروناویروس؛ تماشاگر ویژه لیگ برتر فوتبال!

3 اسفند 1398 ساعت 11:33

گروه ورزشی: شیوع کروناویروس در ایران با فشردگی مسابقات باشگاهی فوتبال در ایران همراه شده است، به‌ گونه‌ای که بیش از چهار هفته از مسابقات لیگ برتر تا پایان سال در اقصی نقاط ایران برگزار می‌شود.


به گزارش ایسنا، ویروس کرونا که از سرعت انتقال بسیار بالایی برخوردار است، اکنون به اقصی نقاط جهان رسیده و ایران هم از این اتفاق مصون نمانده است و اکنون افرادی در شهرهای مختلف ایران به این ویروس مبتلا شده و برخی هم جان خود را از دست داده‌اند.تمام سازمان‌های جهانی توصیه کرده‌اند که برای در امان ماندن از ابتلا به این ویروس، بهداشت فردی و عمومی رعایت شود و مردم از حضور در اماکن عمومی برای انجام کارهای غیرضروری خودداری کنند. در نتیجه تعداد زیادی از همایش‌ها و مراسم‌های سالانه و همین‌طور مسابقات ورزشی در کشورهای مختلف جهان لغو شده یا در وضعیت فوق‌العاده‌ برگزار شده‌اند. شدت کار به حدی است که امکان لغو یا جابجایی مکان برگزاری مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو هم وجود دارد.با اتمام مسابقات لیگ قهرمانان آسیا (دور رفت مرحله گروهی) و آغاز مسابقات لیگ برتر، این رقابت‌ها به علت فشردگی در فاصله‌های زمانی کوتاهی برگزار خواهد شد به گونه‌ای که هفته‌های بیست و یکم تا بیست و چهارم و سه بازی باقی مانده از هفته بیستم تا ۲۸ اسفند برگزار خواهد شد و حتی دیدار باقی مانده استقلال و فولاد از هفته هفدهم لیگ برتر هم تا پایان سال برگزار می‌شود.در نتیجه حدود ۳۶ بازی در چند شهر ایران و با حضور هواداران برگزار خواهد شد که برخی از این بازی‌ها به علت اهمیت و حساسیت بالا، هواداران بیشتری را هم به ورزشگاه‌ها می‌کشانند که این موضوع، خطر شیوع و گسترش بیشتر ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.
* وضعیت نامناسب بهداشتی ورزشگاه‌های ایران
با توجه به به لزوم موارد بهداشتی و وضعیت نامناسب ورزشگاه‌های ایران از این حیث که در گذشته گزارش‌های متعددی از آن تهیه و منتشر شده است، احتمال انتقال کرونا از تماشاگران به یکدیگر در صورت حضور در ورزشگاه افزایش خواهد یافت. به همین دلیل انتظار می‌رود که مسابقات باشگاهی تا مدت زمان معینی لغو و به زمان دیگری منتقل شوند تا از سرعت انتقال این ویروس کاسته شود اما در صورتی که سازمان لیگ - به علت فشردگی مسابقات باشگاهی - قصد برگزاری رقابت‌ها را دارد، باید تمهیداتی مانند برگزاری مسابقات بدون حضور تماشاگران اندیشیده شود.باید تضمین داده شود که هیچ خطری تماشاگران را تهدیده نخواهد کرد و پس از ویروس زدایی از ورزشگاه، از وسایل کنترلی مانند دستگاه‌های شناسایی بیماران و ... استفاده خواهد شد که این موضوع تا حدود بسیار زیادی بعید و دور از انتظار است.
* توصیه وزیر ورزش برای حفظ سلامت تماشاگران و ورزشکاران
مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان نیز به فدراسیون پزشکی و ورزش و سایر فدراسیون‌های ورزشی دستور داد تا برای پیشگیری از کرونا همه تمهیدات لازم را به کار بگیرند و در همه محیط‌های ورزشی مثل اردوها و ورزشگاه‌ها تدابیر لازم را اتخاذ کنند. وی حفظ سلامت ورزشکاران، قهرمانان و تماشاگران به ویژه در مسابقات لیگ‌ را از اولویت‌های جدی برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا دانست.
* اهمیت تامین سلامتی ورزشکاران و تماشاگران
با توجه به لزوم پیشگیری از انتقال این ویروس و احتمال کاهش سرعت انتقال کرونا با فرا رسیدن فصل گرما، انتظار می‌رود فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با در نظر گرفتن سلامتی تماشاگران و ورزشکاران، بهترین راهکار را برای این موضوع اتخاذ کنند.با توجه به استقبال کم هواداران از مسابقات در فصل زمستان و همچنین عدم برگزاری تورنمنت‌های ملی مانند جام جهانی و جام ملت‌های آسیا در بهار و تابستان ۹۹، لغو مسابقات لیگ برتر در اسفندماه یا برگزاری مسابقات بدون حضور تماشاگران، می‌تواند بهترین راه ممکن برای جلوگیری از انتقال این ویروس باشد.
* هواداران هم مراقب باشند
در نهایت، اگر به هر دلیلی مسابقات لیگ برتر به تعویق نیفتاد و قرار هم نشد که بدون حضور تماشاگران برگزار شود، خود هواداران تیم‌های لیگ برتری باید برای پیشگیری از ابتلا به بیماری از حضور در ورزشگاه‌ها پرهیز کنند یا دست‌کم نکات بهداشتی را در بهترین حالت ممکن رعایت کنند.


کد مطلب: 201705

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/201705/کروناویروس-تماشاگر-ویژه-لیگ-برتر-فوتبال

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir