به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۰۳ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۲۰۱۷۲۰

مقایسه دو پرچمدار شرکت Nikon

گروه فناوری: کمپانی Nikon نامی آشنا در صنعت عکاسی حرفه ای؛ مطمئنا اگر در زمینه عکاسی فعالیت می‌کنید نام این شرکت بزرگ به گوشتان خورده است، این کمپانی شهرتی مثال زدنی در زمینه دوربین‌های DSLR و لنز‌های بسیار قدرتمند دارد. این شرکت دوربین‌های بسیاری را برای افرادی مختلف از مبتدی تا حرفه ای روانه بازار کرده است، بسیاری موفقیت این شرکت را در غلظت رنگی بهتر نسبت به دوربین‌های شرکت Canon می‌دانند. البته نمی توان گفت دوربین‌های کدام شرکت بهتر است؛ هر دو این کمپانی‌های بزرگ طرفداران مخصوص به خود را دارند؛ دو دوربینی که در ادامه این مطلب قصد داریم راجب آن صحبت کنیم به عنوان پرچمداران کمپانی Nikon شناخته می‌شوند؛ با نقد و بررسی این دو دوربین حرفه ای در ادامه با MaxShop همراه باشید.
دوربین Nikon D810 در تاریخ 2014.06.26 معرفی و روانه بازار شد این دوربین علاوه بر ویژگی‌ها اساسی ضعف‌هایی نیز داشت که انتقاد‌های زیادی نیز در همین جریانات دریافت کرد؛ دوربین Nikon D850 با فاصله سه ساله در تاریخ 25 Jul سال 2017 رونمایی و به بازار جهانی عرضه شد. بسیاری از کاربران دوربین Nikon ِ850 را کارآمد ترین دوربین کمپانی nikon می‌دانند؛ این دوربین امکانات لازم برای هر نوع عکاسی را در اختیار کاربر خود قرار می‌دهد و شما را قادر می‌سازد تا در هر زمینه عکاسی بتوانید به راحتی فعالیت کنید؛ از همین رو بسیاری از افراد این دوربین را یک به روز رسانی ساده نسبت به دوربین Nikon D810 نمی دانند؛ در حقیقت این دوربین از هر جهتی گزینه بهتری نسبت به دوربین Nikon D810 محسوب می‌شود؛ از مهم ترین مسائلی که در دوربین Nikon D810 ناراحت کننده بود، لرزش پرده Shutter دوربین بود که انتقاد‌های بسیاری را دریافت کرد؛ شرکت Nikon  در پاسخ به مشتریان خود این مشکل را به صورت کلی در دوربین Nikon D850 برطرف کرده است.
 
سنسور و پردازشگر
اولین مسئله ای که در دوربین جدید به چشم می‌خورد افزایش چشمگیر پیکسل‌های دوربین است؛ دوربین Nikon D810 از یک سنسور 36 مگاپیکسلی استفاده می‌کرد که این عدد در دوربین Nikon D850 به 46 مگاپیکسل افزایش یافته است؛ تعداد پیکسل بیشتر به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید تصاویر خود را در ابعاد بزرگ تر چاپ کنید بدون اینکه افت کیفیتی دیده شود. حداکثر رزولوشن در دوربین Nikon D850 معادل 8256 در 5504 این موضوع در حالی است که حداکثر رزولوشن دوربین Nikon D810 معادل 7360 در 4912 بود؛ دوربین Nikon D850 از سنسور جدیدتری نسبت به دوربین Nikon D810 استفاده می‌کند؛ حسگر BSI-CMOS در دوربین D850 در مقابل حسگر Cmos از دیگر نقاط مثبت دوربین D850 محسوب می‌شود.
 
 مسئله بعدی که باید به آن توجه داشت پردازشگر دوربین است؛ پردازشگر دوربین Nikon D850 از نوع EXPEED 5 است؛ یعنی یک مدل بالاتر از پردازشگر دوربین Nikon D810 پردازشگر EXPEED 5 نسبت به پردازشگر EXPEED 4 به روز رسانی قابل توجهی است که امکاناتی فراتر از انتظارتان را در اختیارتان قرار می‌دهد. استفاده از پردازشگر جدید تر در دوربین Nikon D850 سبب شده تا محدوده ISO آن به رنج 64 تا 25600 افزایش یابد (قابل ارتقا تا رنج 102400) این موضوع در حالی است که نرخ ISO دوربین Nikon D810 برابر 64 تا 12800 بود (قابل ارتقا تا رنج 51200) نرخ بیشتر iSO به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید با دست بازتری در محیط‌های کم نور عکاسی و فیلمبرداری کنید بدون اینکه افت کیفیتی حاصل شود. یکی از اصلی ترین ویژگی‌هایی که در دوربین Nikon D850 به چشم می‌خورد قابلیت عکاسی پیاپی آن است که به 9.0 فریم بر ثانیه رسیده است، این در حالی است که شما در دوربین Nikon D810 تنها می‌توانستید با سرعت 5.0 فریم بر ثانیه عکاسی کنید؛ این افزایش سرعت این دوربین قدرتمند را به یک گزینه مناسب برای عکاسی ورزشی، خبری و حیات وحش تبدیل کرده است، توسط دوربین Nikon D850 شما قادر خواهید بود تا سریع ترین حرکات سوژه خود را نیز فریز کرده و از آن عکس با کیفیت بگیرید.
 
 سیستم فوکوس
 به روز رسانی بعدی که بسیار قابل توجه است مربوط به سیستم فوکوس است، دوربین Nikon D810 برای فوکوس از 51 نقطه فوکوس استفاده می‌کرد که این عدد در دوربین Nikon D850 به 151 نقطه فوکوس افزایش یافته است؛ این تعداد نقطه فوکوس به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به راحتی حتی بر روی سوژه‌هایی که در گوشه کنار کادر شما قرار دارند نیز فوکوس با کیفیتی داشته باشید؛ ضمنا این دوربین جدید به سیستم فوکوس خودکار AF fine-tuning مجهز شده که به شما این امکان را می‌دهد تا فوکوس خودکار در لنز‌هایتان را که در دوربین قبلی بسیار شاهد آن بودیم را برطرف کنید. سیستم فوکوس یکی از مهم ترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار دهید 51 نقطه فوکوس برای یک دوربین پرچمدار به عنوان یک نقطه ضعف بزرگ در نظر گرفته می‌شود اما کمپانی Nikon این مشکل را به صورت کلی در دوربین D850 برطرف کرده است.
 
صفحه نمایش
صفحه نمایش جدیدی که در دوربین Nikon D850 به کار رفته از دیگر نقاط مثبت آن محسوب می‌شود؛ این نمایشگر جدید رزولوشن 2.359.000 نقطه ای دارد که در مقایسه با رزولوشن صفحه نمایش دوربین Nikon D810 با 1.229.000 یک جهش قابل توجه به حساب می‌آید، همچنین باید توجه داشته باشید که نمایشگر دوربین D850 به صورت لمسی طراحی شده تا شما بتوانید به راحتی در زوایای سخت عکاسی کنید؛ این نمایشگر قابلیت چرخش عمودی را برای شما فراهم می‌سازد در حالی که دوربین Nikon D810 از یک نمایشگر ثابت استفاده می‌کرد؛ صفحه نمایش لمسی دوربین Nikon D850 از دیگر فاکتور‌های مثبت دوربین در نظر گرفته می‌شود که در دوربین D810 خبری از آن نبود؛ اکنون شما می‌توانید به راحتی به قسمت‌های مختلف دوربین دسترسی داشته باشید و به راحتی بر روی سوژه خود با یک لمس ساده فوکوس کنید.
 
سیستم فیلمبرداری
از اصلی ترین فاکتورهایی که می‌تواند شما را به سمت دوربین D850 جذب کند، سیستم فیلمبردای 4K آن است؛ بسیاری از کاربران در دوربین D810 از نبود رزولوشن فیلمبرداری 4K ناراضی بودند اما اکنون شما در این دوربین می‌توانید به راحتی به صورت 4K به فیلمبرداری بپردازید؛ این ویژگی برای افرادی که به فیلمسازی مشغول هستند می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. همچنین علاوه بر این کیفیت می‌توانید از رزولوشن‌های Full HD و HD نیز با سرعت‌های بالاتر استفاده کنید؛ ضمنا دوربین Nikon D850 به فیلمبرداری Time Lapse نیز مجهز شده است که در دوربین Nikon D810 خبری از آن نبود.
 
 امکانات ارتباطی
 امکانات ارتباطی از دیگر مسائلی بود که در دوربین D810 بسیار آزار دهنده بود، جای تعجب داشت که این دوربین به هیچ یک از امکانات ارتباطی Wifi و Bluetooth و NFC مجهز نشده بود؛ اما نگران نباشید تمامی این امکانات در دوربین D850 قرار گرفته اند تا شما بتوانید به راحتی فایل‌های خود را بر روی گوشی و سیستم‌های انتقال دهید و آنها را با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. از این طریق شما می‌توانید دوربین خود را به تلویزیون‌های هوشمند نیز متصل کنید و تصاویر و فیلم‌های خود را مشاهده کنید و از آنها لذت ببرید.
 
مشخصات فیزیکی
 دوربین Nikon D850 ابعاد نسبتا کوچک تری نسبت به دوربین D810 دارد، ابعاد دوربین Nikon D810 برابر 146 در 142 در 79 است؛ در حالی که دوربین Nikon D810 از بدنه ای با ابعاد 146 در 123 در 82 میلی متر استفاده می‌کند؛ وزن دوربین Nikon D850 نسبت به دوربین D810 افزایش داشته است که آن را می‌توان با پیشروی این دوربین در زمینه‌های مختلف مرتبط دانست؛ وزن دوربین D850 برابر 1840 گرم است در حالی که دوربین Nikon D810 از بدنه 980 گرمی استفاده می‌کرد؛ اما باید توجه داشته باشید که D850 از بدنه ارگونومیک تری برخوردار است؛ دستگیره این دوربین جدید عمیق تر طراحی شده تا دوربین راحت و مطمئن تر از قبل در دستان شما جای گیرد. مورد دیگر در مورد باتری دوربین Nikon D850 است، در دوربین D810 شما می‌توانستید با هر بار شارژ 1200 شات عکس بگیرید اما این عدد در دوربین D850 به 1840 شات عکس افزایش یافته است.
 
جمع بندی
 با توجه به توضیحات داده شده حرفی باقی نمی ماند دوربین D850 از تمامی جهات بهتر از دوربین D810 است؛ و تنها نقطه ضعفی که در آن که کمی مشکل ساز است وزن بالای آن است؛ اما این دوربین ویژگی‌های اساسی را از خود به نمایش می‌گذارد که مطمئنا این مورد را فراموش خواهید کرد؛ اگر به دنبال دوربینی هستید تا از آن بتوانید در هر زمینه ای استفاده کنید پیشنهاد من به شما دوربین Nikon D850 است، شما می‌توانید این دوربین را با پایین‌ترین قیمت ممکن از Max Shop تهیه کنید. همچنین می‌توانید برای مشاوره رایگان با کارشناسان حرفه ای ما تماس بگیرید.