کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برنی سندرز پیروز انتخابات درون‌حزبی نوادا

4 اسفند 1398 ساعت 9:48

گروه بین الملل: داده‌های پس از رای‌گیری حاکی‌ست سناتور برنی سندرز، در رقابت‌های درون‌حزبی دمکرات‌ها در ایالت نوادا، برای گزینش نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، به پیروزی می‌رسد.


پیروزی سندرز در رای‌گیری در نوادا به بخت او برای این‌که در روند طولانی رقابت‌های درونی، نهایتا نامزد حزب دمکرات شود، می‌افزاید. برنی سندرز در انتخابات درونی در ایالت نیوهمپشایر توانسته بود از سد رقبا بگذرد. در ایالت آیووا نیز همراه پیت بوتجج، در صدر قرار داشت.
گوناگونی اقلیت‌ها و تبارهای ساکن در ایالت نوادا، به‌مراتب بیشتر از دو ایالت قبلی یعنی آیووا و نیوهمپشایر است که ایالت‌های عمدتا سفیدپوست به‌شمار می‌روند. آن‌طور که نظرسنجی‌های پس از رای‌گیری در رسانه‌های آمریکایی نشان می‌دهد سندرز در نوادا به‌شکل قابل توجهی از دیگر رقبا پیشی گرفته‌است.

آمار نشان می‌دهد که جو بایدن و پیت بوتجج پس از او قرار دارند و الیزابت وارن نیز در مکان چهارم است. پیروزی چشم‌گیر در نوادا به نامزدها کمک می‌کند تا بخت خود را برای پیروزی در رقابت‌های موسوم به «سه‌شنبه بزرگ» افزایش دهند.

روز سه‌شنبه، سوم مارس، چندین ایالت به‌طور همزمان انتخابات مقدماتی برگزار می‌کنند. البته پیش از آن این انتخاب درونی، شنبه آینده در ایالت کارولینای جنوبی برگزار خواهد شد. در دیگر سوی صحنه سیاسی، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری فعلی رای تمامی ۲۵ نماینده نوادا را از آن خود کرده‌است. البته به نظر نمی‌رسد ترامپ با چالشی برای این‌که به‌عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه معرفی شود روبه‌رو باشد. در نتیجه پیروز رقابت‌های درونی دمکرات‌ها باید با دونالد ترامپ به رقابت بپردازد.
 


کد مطلب: 201832

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/201832/برنی-سندرز-پیروز-انتخابات-درون-حزبی-نوادا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir