به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۳
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب : ۲۰۱۸۶

قوی‌ترين داروی سرماخوردگی و گلودرد

گروه علمي: پزشکان به افرادي که دچار "گلودرد غير چرکي" هستند مصرف ماده خوراکي را به عنوان يک داروي تسکين دهنده "التهاب" توصيه مي کنند.
قوی‌ترين داروی سرماخوردگی و گلودرد
پزشکان به افرادي که به دليل "سرماخوردگي" دچار مشکل سرفه مزمن شده اند اما دچار چرک گلو نيستند شکلات را به عنوان يک دارو براي رفع مشکل سرفه مزمن پيشنهاد مي کنند. گفتني است يک عنصر مشتق شده از "کاکائو" به نام "تئوبرومين" مي تواند کمک به کاهش فعاليت "عصب و رگ"، که بخشي از "مغز" است که مسئول ايجاد سرفه است منجر شود. بررسي ها نشان مي دهند اين نتايج با بررسي بر روي 300 نفر که "سرفه" مدام داشته اند به مدت 14 روز بدست آمده است.

پزشکان به اين افراد روزي 2 نوبت شکلات داده اند و دريافته اند که بهبودي افراد از سرفه مزمن در حدود 60 درصد بوده است. پژوهشگران همچنين دريافته اند که مصرف شکلات مي تواند باعث افزايش "قدرت بينايي" در افراد شود، زيرا شکلات جريان خون به مغز را بهبود بخشيده و با افزايش جريان خون به "شبکيه ي چشم" ، افراد ديد قوي تري نسبت به گذشته بدست مي آورند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران

هیراد
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۲۳:۴۰
متاسفانه تیتر خبر در رابطه با داروی سرماخوردگی و گلودرده، در صورتیکه در متن ذکر شده فقط برای سرماخوردگی و نه گلوی چرکین، کاکائو مفیده. پس گلودرد چی؟! (163921)