به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ساعت ۲۳:۲۶
کد مطلب : ۲۰۱۹۳

درخواست رفع منع تحصیل آقازاده​ها

گروه سياسي: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ارسال درخواست تعدادی از نمایندگان مبنی بر رفع تبعیض تحصیل فرزندان مقامات و سایر افراد جامعه در خارج از کشور به شورایعالی امنیت ملی خبر داد.
درخواست رفع منع تحصیل آقازاده​ها
سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پرداخت و اظهار داشت: در جلسه امروز کمیسیون قرار بود عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور برای پاسخگویی به سؤالات تعدادی از نمایندگان حضور یابد اما به علت سفر وزیر کشور، امکان حضور وی فراهم نشد. وی افزود: در ابتدای این جلسه، رئیس کمیسیون آغاز ماه پیروزی خون بر شمشیر، ماه محرم و به شهادت رسیدن سالار شهیدان اباعبدالله حسین (ع) و یاران با وفایش را تسلیت گفت؛ همچنین در این جلسه اعضای کمیسیون درگذشت تأسف‌بار یار امام و رهبری در طول انقلاب اسلامی و مبارز متعهد و متدین دوران نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام و یاور رهبر معظم انقلاب مرحوم عسکراولادی را تسلیت گفتند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه یادآور شد: همچنین در این جلسه، پس از بررسی موضوع مربوط به استان‌های هرمزگان و فارس، مقرر شد کمیته‌ای با عضویت آقایان حقیقت‌پور، حیدرپور، شوهانی و سوری به منطقه اعزام و برای بررسی موضوع، پیشنهادی را جهت تصمیم‌گیری به کمیسیون ارائه کنند. وی تصریح کرد: در ادامه جلسه، موضوع نامه درخواست تعدادی از نمایندگان از کمیسیون مبنی بر نظر کمیسیون در مورد رفع تبعیض تحصیل فرزندان مقامات و سایر افراد جامعه در خارج از کشور مطرح شد.

نقوی تأکید کرد: مسئله از این قرار است که تحصیل فرزندان مقامات خارج از کشور (انگلیس) ممنوع است و برخی بر اساس اصل سوم قانون اساسی، چنین ممنوعیتی را تبعیض و آشکار می‌‌دانند. در این جلسه، در مخالفت و موافقت این موضوع صحبت کردند و در نهایت مقرر شد درخواست مذکور به شورایعالی امنیت ملی ارسال شود.

وی متذکر شد: موضوع بعدی جلسه، تعیین قلمرو سؤالات کریمی‌قدوسی و شهریاری نمایندگان مشهد و زاهدان بود که کمیسیون این سؤالات را «ملی» تشخیص داد. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان متذکر شد: در ادامه جلسه محسنی‌ثانی گزارشی از سفر خود به آفریقای جنوبی و ترکیه ارائه کرد. محسنی‌ثانی با اشاره به زمینه‌های بسیار خوب همکاری ایران و آفریقای جنوبی تأکید کرد که تفاهم‌نامه‌ای بین دو کشور امضا شد تا زمینه‌های مذکور را عملیاتی کنند. همچنین در سفر به ترکیه، ملاقات‌های بسیارخوبی با مقامات این کشور انجام شد و گفت‌وگوهای مفیدی هم به ویژه همکاری دو کشور در جهت حل بحران سوریه و مصر صورت گرفت.
مرجع : مهر

۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۰۶:۵۳
الان دیگه مسءله ای مهمتر از این از نظر آقایون تو کشورمون نداریم! (163981)