به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب : ۲۰۱۹۷۸

جمع‌آوری عروسک‌های پارچه‌ای مهدکودک‌ها

گروه جامعه: مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور اقدامات این سازمان در خصوص پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در مهدهای کودک را تشریح کرد.
جمع‌آوری عروسک‌های پارچه‌ای مهدکودک‌ها
به گزارش ایسنا، مسعود آسیما در خصوص اقدامات لازم الاجرا برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مهدکودک‌ها گفت: براساس دستورالعمل‌های سازمان بهزیستی کشور در خصوص پیشگیری از شیوع این ویروس، آگاهی رسانی به کارکنان مهدهای کودک، والدین و کودکان در خصوص بیماری کووید ۱۹ به نحوه مقتضی و موثر برگزار می‌شود. به این ترتیب والدین کودکان آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند تا نسبت به تحویل کودکان بیمار به مهد کودک خودداری و پس از رفع مشکل کودک با داشتن گواهی سلامت از سوی پزشک، برای پذیرش کودکشان اقدام شود.وی در ادامه با اشاره به آموزش بهداشت فردی به کودکان توسط مربیان مهد کودک تصریح کرد: همچنین نظارت کافی مدیران و مربیان مهد کودک بر نظافت عمومی و فردی، نظارت بر کار پخت غذا و سرو آن و تاکید بر استفاده از صابون مایع در دستشویی‌ها از دیگر مواردی است که باید در خصوص مهدهای کودک رعایت شود.مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این که در هر شیفت کاری مهدهای کودک، محل‌های قابل شست و شو باید یکبار با آب و مواد شوینده شست و شو داده شود ادامه داد: همچنین کلیه کودکان باید دارای وسایل شخصی (ظرف غذ، لیوان، قاشق، چنگال و ...) جداگانه باشند. کلیه اسباب بازی‌های پارچه‌ای یا پشمی نیز باید جمع آوری شده و از اسباب بازی‌های پلاستیکی قابل شست و شو استفاده شود. به این ترتیب کلیه اسباب بازی‌های پلاستیکی نیز باید روزانه مورد شست و شو قرار بگیرند.

آسیما با بیان این که کودکان و مربیان پس از بازگشت از محوطه یا اتاق بازی و قبل از سرو هر گونه مواد غذایی باید دستان خود را با آب و صابون بشویند افزود: مهدهای کودک از پذیرش کودکان دارای علایم بیماری معذور هستند. همچنین اگر مسوولان مهدکودک بعد از پذیرش متوجه علایم بیماری در کودک شوند باید بلافاصله ضمن جداسازی وی از سایرین با والدین کودک جهت ترخیص وی هماهنگی صورت گیرد. این کودکان تنها پس از پایان علایم بیماری با ارائه گواهی سلامت پزشکی می‌توانند مورد پذیرش مجدد قرار بگیرند.وی با بیان این که در صورت وجود تب تا زمان حضور والدین به این کودکان داروی استامینوفن داده می‌شود ادامه داد: دادن داروی آسپرین به کودکان ممنوع است. همچنین از دادن داروهای سرماخوردگی قبل از تشخیص پزشک نیز خودداری می‌شود.به گفته آسیما، تهویه هوا براساس دستورالعمل سازمان بهزیستی کشور در مهدهای کودک باید به گونه‌ای باشد که ضمن حفظ درجه حرارت مطلوب، هوا در محیط در گردش و تبادل باشد. کلیه کارکنان مهد کودک نیز در صورت ابتلا به کووید ۱۹ با ارائه دستور پزشک از اشتغال معاف هستند.