به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۲۰۲۰۰۰

كاری كه «حزب كارگزاران» با طیف اصلاحات كرد مغول با نیشابور نكرد!

كاری كه «حزب كارگزاران» با طیف اصلاحات كرد مغول با نیشابور نكرد!
گروه سیاسی: برترین‌ها نوشت: شکست سنگین اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس شاید به نوعی اصلاحات را به اغما ببرد. حالا جریان‌های مختلف اصلاح‌طلبی به واکاوی شکست پرداخته‌اند و صداهای مختلفی از نقاط مختلف اصلاح‌طلبی به گوش می‌رسد. برخی اصرار محمد قوچانی برای شرکت در انتخابات را به نوعی حراج نام هاشمی رفسنجانی و اصلاحات می‌دانند، برخی مدیریت عارف و عملکرد اصلاح‌طلبان در چند سال گذشته را دلیل شکست می‌دانند و برخی هم ردصلاحیت‌ها را. رسانه‌های اصولگرا اما از این شکست طبیعتا خوشحالند و تنها دلیلی را که منطقی نمی‌دانند مساله ردصلاحیت‌هاست. آن‌ها مستقیما عملکرد اصلاحات را نقد می‌کنند. مساله اینجاست که محمد خاتمی هم در انتخابات شرکت کرد، بدون آن که از لیست خاصی حمایت کند. به نوعی او هم دیگر محبوبیت سابق را نخواهد داشت.
روزنامه اصولگرای فرهیختگان در یادداشتی، مساله ردصلاحیت‌ها را به عنوان عامل شکست اصلاحات رد می‌کند و می‌نویسد: مساله اصلاح‌طلبان و چهره‌های نزدیک به دولت در این دوره رقابت‌های مجلس برخلاف آنچه ادعا می‌شود، چسبندگی به دولت، بی‌عملی و ناکارآمدی بوده که درنهایت منجر به کاهش پایگاه اجتماعی این جریان شده است. روزنامه اصولگرای صبح نو که به جریان قالیباف نزدیک هم هست نوشت: سؤال آنجاست که جریانی که با شعار یاران هاشمی وارد انتخابات شده و خط سیاسی خود را همان خطی تعریف کرده بود که شخص رییس دولت تعریف کرده و خود را مفتخر به قدم‌گذشتن در مسیر سیاست‌های مرحوم هاشمی‌رفسنجانی می‌دانست، چرا نتوانست اندک رغبتی برای حامیان سیاسی خود فراهم کند؟ مگر جز این است که رییس‌جمهور فعلی، 6سال قبل در نبردهای انتخاباتی، خود را ادامه‌دهنده راه آن مرحوم معرفی می‌کرد؟! چه اتفاقی افتاده که حالا حنای این جریان سیاسی نه فقط برای مردم عادی که حتی برای حامیان سیاسی‌اش هم رنگی ندارد. تا وقتی که بشود شکستن کاسه و کوزه‌ها را بر سر مراکز نظارتی شکست، نیازی به اعتراف به باخت نیست؛ یک‌جور دوپینگ برای در رفتن از اعتراف به شکست!
محمد قوچانی که سردمدار ماجرای حضور در انتخابات بود و با پرچم کارگزاران به تحریم انتخابات «نه» گفته بود، روز شنبه در یادداشتی، قهر دیگر اصلاح‌طلبان و مدیریت ضعیف عارف را دلیل شکست دانست: "ما از اصولگرایان شکست نمی‌خوریم، ما به خود می‌بازیم به کارنامه «امید» و به قهر «مشارکت» اما چه نسبتاً توفیق یابیم چه مطلقاً شکست بخوریم این تازه آغاز داستان است برای بازسازی جبهه اصلاحات که دیگر نمی‌تواند در میانه بوروکرات‌های راست و رادیکال‌های چپ له شود".
 
برخی واکنش‌های فعالان رسانه‌ای به شکست اصلاحات 
چه کسانی جریان اصلاحات را به کُشتن دادند؟
 
 
چه کسانی جریان اصلاحات را به کُشتن دادند؟
 
 
چه کسانی جریان اصلاحات را به کُشتن دادند؟