کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سامانه بارشی جدید وارد کشور شد

5 اسفند 1398 ساعت 11:22

گروه جامعه: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز دوشنبه ۵ اسفندماه سامانه بارشی جدیدی از غرب و جنوب غرب وارد کشور شد که ابتدا این مناطق و سپس بخش‌های دیگر کشور را در بر خواهد گرفت و موجب بارش برف و باران در نقاط مخلتف می‌شود.


به گزارش ایرنا، کبری رفیعی گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز دوشنبه با ورود سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب کشور ابتدا در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش برف و باران و در جنوب غرب بارش باران آغاز می‌شود و به تدریج به مناطق مرکزی و دامنه‌های البرز کشیده خواهد شد.وی اظهار داشت: سه شنبه با تقویت این سامانه بخش‌های زاگرس مرکزی، غرب و جنوب غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق را فرا می‌گیرد و چهارشنبه بارش علاوه بر این مناطق بخش‌هایی از جنوب کشور را نیز در بر خواهد گرفت. پنجشنبه بارش در شمال شرق و شرق کشور ادامه دارد و به تدریج سامانه بارشی از شمال شرق کشور خارج خواهد شد، جمعه جو نسبتا پایدار در کشور حاکم می‌شود.رفیعی ادامه داد: روز دوشنبه بر روی زاگرس مرکزی، سه شنبه تا بعد از ظهر چهارشنبه در دامنه‌های زاگرس مرکزی دامنه‌های جنوبی البرز و غرب کشور و از چهارشنبه در شمال شرق بارش شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین از بعدازظهر سه شنبه با توجه به جریانات شمالی دمای هوا در نوار شمالی کشور به طور محسوسی کاهش یافته و با افزایش سرعت وزش باد در دریای خزر این دریا مواج خواهد شد، خلیج فارس نیز از اواخر دوشنبه تا چهارشنبه مواج است.به گفته وی همچنین سه شنبه در شمال غرب و جنوب غرب و چهارشنبه در شرق و جنوب شرق و جنوب وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق جنوبی و شرقی با گرد و غبار همراه خواهد بود.
بارش پراکنده در تهران
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز تهران کمی ابری به تدریج با افزایش ابر، در بعدازظهر بارش پراکنده و شب ابری در بعضی ساعات بارش باران خواهد داشت. کمینه دمای امروز صبح تهران ۱۱ بود و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۱۸ درجه بالای صفر می‌رسد.رفیعی گفت: بجنورد و شهرکرد با دمای ۱ درجه زیر صفر، زنجان صفر، اهواز و بوشهر ۲۷ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.


کد مطلب: 202021

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/202021/سامانه-بارشی-جدید-وارد-کشور

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir