به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ساعت ۰۰:۰۸
کد مطلب : ۲۰۲۰۳

فرکی: این فوتبال نمی‌خواهد درست شود

گروه ورزشی: مربی سابق تیم ملی فوتبال امیدوار است نصرالله سجادی از مجلس رای اعتماد بگیرد.
فرکی: این فوتبال نمی‌خواهد درست شود
حسین فرکی نصرالله سجادی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سجادی از جنس ورزش است و با شناختی که از سال‌های قبل از او دارم، می‌دانم که با کار کردن در سمت‌های مختلف ورزش توانایی حضور در این وزارتخانه را دارد. چیزی که خیلی دوست دارم اتفاق بیفتد، انتخاب وزیری است که ورزشی باشد. او ادامه داد: امثال دکتر دادگان که پیش‌بینی می‌شد او هم بین گزینه‌ها باشد و همین‌طور سجادی که رییس‌جمهور معرفی‌اش کرده است، مدیران ورزشی توانمندی هستند و امیدوارم که سجادی از مجلس رای اعتماد بگیرد. پیش از این هم گفتم که دوست دارم این بار به یک فرد از بدنه ورزش برای هدایت این وزارتخانه اعتماد شود. وزیری که جدا از سیاست باشد و برخلاف سال‌های گذشته که سازمان ورزش یا وزارتخانه‌اش مدیری غیرورزشی داشت، این‌بار نمایندگان مجلس از انتخاب یک مسوول رده اول سیاسی برایش پرهیز کنند.

فرکی گفت: سجادی از ورزشکاران سال‌های دور است که در تیم‌هایی مثل گارد و هما فعالیت داشته و بعد از بازی هم پست‌های مهمی در کمیته ملی المپیک داشته است. در بازی‌های آسیایی 2002 بوسان هم سرپرست کاروان ایران بود. تیم‌های المپیکی و آسیایی ما را مدیریت کرده که کار ساده‌ای نیست. سجادی شخصیت موجهی دارد و باید دید مجلس چگونه به این موضوع نگاه می‌کند. سرمربی فولاد خوزستان در ادامه گفت‌وگویش با ایسنا درباره ارزیابی خود از وضعیت این تیم در پایان نیم‌فصل لیگ برتر گفت: برای نیم‌فصل این جایگاه را پیش‌بینی نکرده بودیم. هرچند در برآوردهایمان پیش‌بینی می‌کردیم که در پایان فصل جایگاه خوبی برای کسب سهمیه داشته باشیم اما رتبه فعلی‌مان بالاتر از پیش‌بینی پیش از فصل است. فصل را خوب شروع کردیم و 10 هفته صدرنشین بودیم. باید در نیم‌فصل دوم با تلاش بیشتری کار کنیم.

فرکی درباره رقابت نزدیک 5، 6 تیم در بالای جدول گفت: این خیلی خوب است که رقابت نزدیکی بین تیم‌های بالای جدولی داریم که باعث می‌شود کیفیت بازی‌ها هم بالاتر برود. امیدوارم این موضوع باعث شود تیم‌ها و مربیان کمک کنند که فضایی برای رقابت سالم و به دور از حاشیه ایجاد شود. خدای نکرده این حساسیت باعث نشود که حاشیه‌ها و ناامنی‌هایی که در نیم‌فصل اول شاهدش بودیم و شرایطی که برای داوران به وجود آمد، دوباره تکرار شود.

او درباره برنامه تیمش در تعطیلات نیم‌فصل گفت: تا جمعه در تعطیلات هستیم. پیش از ایام تاسوعا و عاشورا چهار روز تمرین می‌کنیم و با فرا رسیدن این ایام مجددا سه روز تمرین تعطیل می‌شود. از 25 آبان هم احتمالا اردوی 5، 6 روزه‌ای خارج از اهواز خواهیم داشت. سرمربی فولاد درباره انتقاد برخی افراد از این که چرا این تیم بدون برگزاری بازی به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی رسیده، این طور واکنش نشان داد: مگر ما در این مساله نقشی داشتیم؟ ما آمادگی صددرصد برای رویارویی با هر دو حریف داشتیم. وقتی فولاد یزد قرار است بعد از بازی‌اش با ما در جام حذفی چهار روز بعد در مشهد بازی کند، به نظر شما چطور می‌تواند این کار را بکند؟ از یزد به اهواز بیاید و بعد هم در مشهد بازی کند. وقتی فولاد یزد انصراف می‌دهد به ما چه ارتباط دارد؟ واقعا مسائل بچه‌گانه‌ای در این فوتبال مطرح می‌شود که به همان مدیریت غیرفوتبالی مربوط می‌شود. اگر علت این موضوع را ریشه‌یابی کنیم، ایراد برمی‌گردد به کسانی که برای بازی‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند. آخر کسی نیست که بگوید چطور فولاد نوین فقط سه بازی در دسته یک انجام داده در حالی که الان هفته هفتم این لیگ است. متاسفانه این فوتبال نمی‌خواهد درست شود.
مرجع : ایسنا