کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سن مناسب آغاز درمان ناهنجاری‌های ارتودنسی تا انگشتر نقره مردانه

8 اسفند 1398 ساعت 10:54

گروه سلامت: فاکتورهای متعددی در تعیین سن مناسب درمان مشکلات فکی مؤثر هستند که از جمله آنها می‌توان به نوع ناهنجاری، شدت ناهنجاری فکی ، جنسیت و وضعیت رشدی کودک اشاره کرد.


در ذیل بطور خلاصه سن تقریبی آغاز درمان بعضی از مشکلات دندانی - فکی آورده شده است ( توجه نمایید که بر حسب نوع و شدت ناهنجاری و وضعیت رشدی بیمار ممکن است درمان با نظر متخصص ارتودنسی در آمل زودتر یا دیرتر آغاز شود )
 
سن مناسب آغاز درمان ناهنجاریهای فکی
 - درمان انحراف فک ناشی از تداخلات دندانی را باید به محض مشاهده آغاز كرد. 
-درمان مشكل عقب بودن فک بالا چه در دختران و چه در پسران معمولا در سن ۸ سالگی آغاز می‌شود.
- درمان مشکل عقب بودن فک پایین برحسب وضعیت رشد اسکلتی فکین در دختران در۹/۵  تا ۱۰/۵ سالگی و در پسران معمولا  ۱۱/۵ تا ۱۲ سالگی آغاز می‌شود.
- بهترین سن درمان مشکلات تنگی یا عریض بودن فکین و همچنین اصلاح مشکلات همپوشانی دندانها  برحسب نوع و شدت ناهنجاری در دوره رشدی کودک ( از ۸ سالگی تا ١٤سالگی ) است.
 بدیهی است پس از اتمام دوره رشدی کودک امکان انجام درمانهای اصلاح مشکل فکی یا ارتوپدیك فک وجود نخواهد داشت و درمان‌های ارتودنسی در آمل جهت جبران مشکلات فکی  ( در صورت شدت کمتر مشکل فکی ) و یا درمان ارتودنسی همراه جراحی فک ( در صورت شدت زیاد مشکل فکی ) گزینه‌های درمانی خواهند بود.

بررسی کامل قیمت ایمپلنت دندان هزینه‌های کاشت
متقاضیان ایمپلنت برای ترمیم دندان روز به روز بیشتر می‌شود.اما یکی از مهم ترین موانع در استفاده از این روش، هزینه ی ایمپلنت دندان قیمت سرسام آور این عمل است.در ادامه به این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت.

ایمپلنت دندان
ایمپلنت دندان از متدهایی است که درست بسان دندانی سالم و طبیعی می‌ماند و جایگزین دندان می‌شود.انتخاب نوع آن بستگی به عوامل مختلفی دارد من جمله:نوع پروتز،وضعیتی که استخوان فک دارد و همینطور شرایط بیمار و از همه مهم تر قیمت ایمپلنت دندان…نکته ی مهم این است که بیمار باید همانند دندان طبیعی از ایمپلنت دندان خود مراقبت کند و هم چنین فشار بیش از حد بر ایمپلنت دندان صحیح نمی باشد.
 
سن مناسب برای درمان نامرتبی دندانها
  معمولا درمان ارتودنسی در آمل بمنظور ردیف نمودن دندانها را بشرط عدم وجود بیماری زمینه ای شدید مثل بیمارديابت کنترل نشده ،تحلیل لثه و یا تحلیل  استخوانی شدید در هر سنی می‌توان انجام داد ولی سن بین ۱۲ تا ۱۵ سالگی مناسبترین سن برای انجام ارتودنسی ثابت است. علت این مسئله وجود رشد باقیمانده استخوانی و سرعت بالاتر حرکت دندانهاست.
 
سن مناسب آغاز درمان ارتودنسی برای جراحی فک
 سن مناسب برای شروع درمان ارتودنسی به منظور آماده سازی بیمار برای جراحی فک بر حسب نوع ناهنجاری و نوع جراحی مورد نظر می‌تواند متغیر باشد ولی در اکثر موارد درمان ارتودنسی در آمل برای این منظور در ١٨ سالگي انجام مي شود.
 
اطلاعاتی در رابطه با انگشتر نقره مردانه و دستساز
نقره یکی از فلزاتی است که در صنایع جواهرسازی کاربرد زیادی دارد و افرادی که در این زمینه در حال فعالیت
می‎باشند با استفاده از این فلز انگشتر نقره مردانه و انواع دیگری از جواهرات را طراحی و به بازار عرضه خواهند کرد. داشتن ویژگی‎های منحصربفردی سبب شده تا این نوع فلز در این صنعت یکی از فلزات پرکاربرد باشد و افراد زیادی با استفاده از آن اقدام به ساخت انگشتر نقره دست‎ساز کنند. در ادامه به ارائه جزئیاتی بیشتر در رابطه با این نوع فلز خواهیم پرداخت که علاوه‎بر صنایع جواهرسازی در صنایع دیگر نیز از کاربردهای فراوانی برخوردار می‎باشد.

انگشتر نقره مردانه سیاه قلم
 همانطور که گفته شد از این فلز در ساخت انگشتر نقره مردانه و انگشتر نقره دست‎ساز استفاده می‎شود. سیاه قلم یکی از شیوه‎هایی است که برای ایجاد تزئیناتی برروی این فلز در ساخت جواهرات بکار گرفته می‎شود. بدلیل نرم بودن فلز نقره عموما برای استفاده از آن در ساخت انگشتر نقره مردانه و دیگر جواهرات از آلیاژهای آن استفاده می‎کنند که کمی محکمتر هستند و از چکش خواری بهتری نیز برخوردار می‎باشند. اغلب فلزاتی چون مس، نیکل و پالادیون را با نقره ترکیب می‎کنند تا  از آلیاژ بدست آمده در ساخت انگشتر نقره دستساز استفاده کنند.

از این هنر در زمان گذشته به ویژه در زمان قاچار توسر ارامنه‎ای که در ایران حضور داشتند انجام می‎گرفته است. این افراد بیشتر در تبریز و اصفهان حضور داشتند و با انجام این کار برروی رکاب جواهرات زیبایی خاصی را به آنها می‎بخشیدند. داشتن رنگ سفید درخشان سبب شده است تا از این نوع فلز برای ساخت انواع رکاب برای جواهرات استفاده شود. این فلز علاوه‎بر زیبایی برای سلامتی بدن نیز مفید می‎باشد. در این زمینه تحقیقاتی انجام شده است که با توجه به آن طلا سبب می‎شود تا روند فعالیت ارگانیسم‎های بدن زیادتر شود و نقره دقیقا برعکس آن این روند را کاهش می‎دهد و سبب آرامش در فرد خواهد بود.

برای زیبایی بیشتر برروی سطوح این فلزات خطوطی ایجاد می‎شود که سبب بروز سایه روشن‎هایی برروی این نوع فلزات شده است و زیبایی منحصربفردی را به آن می‎بخشد. سیاه قلم را می‎تون به عنوان یکی از هنرهای جذاب موجود در این صنعت دانست که  ز آن در تزئین انواع مختلف انگشتر نقره مردانه و انگشتر نقره دست‎ساز بکار گرفته می‎شود.برای بکار بردن این روش از رنگ مشکی خاصی استفاده می‎شود و با استفاده از آن برروی رکاب جواهرات طرح‎های مختلف زیبایی را خلق خواهند کرد. استفاده از این روش سبب می‎شود که رکاب جواهرات که از جنس قلز می‎باشد زیباتر به نظر برسد.

یکی دیگر از خواصی که نقره دارد خاصیت ضدعفونی بودن آن برای بدن می‎باشد. این خاصیت به گونه‎ای است که سبب از بین رفتن بیش از 650 نوع باکتری در بدن خواهد شد با توجه به این موضوع استفاده از این فلز به عنوان رکاب جو اهرات می‎تواند در داشتن سلامتی بیشتر به افراد کمک کند و تماس این فلز با پوست بدن سبب تندرستی و سلامت بدن خواهد شد. علاوه‎بر این خواصی که فلز نقره از آن بهره می‎برد استفاده از این فلز می‎تواند در تمرکز و هوشیاری افراد موثر باشد و اثری مثبت داشته باشد.نکته قابل توجه در رابطه با این فلز آن است که توسط پوست جذب خواهد شد و اثر مسکن دارد. با توجه به این موضوع انگشتر و دست بند نقره از طرفداران زیادی برخوردار می‎باشد.

تمیز کردن جواهراتی که با نقره ساخته شدهاند
ممکن است در طول استفاده از جواهرات نقره‎ای بعد از مدنی لایه‎ای سیاه رنگ را مشاهده کنید. این لایه بر اثر واکنش این فلز با هوا و یا موارد دیگر خواهد بود. این سیاه شدن به نوعی نشان دهنده خورده شدن این فلز می‎باشد.


کد مطلب: 202156

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/202156/سن-مناسب-آغاز-درمان-ناهنجاری-های-ارتودنسی-انگشتر-نقره-مردانه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir