کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۳ روز عزای عمومی در مصر در پی درگذشت مبارک

6 اسفند 1398 ساعت 18:43

گروه بین‌الملل: در پی درگذشت حسنی مبارک، دولت مصر سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.


شبکه اسکای نیوز به نقل از تلویزیون رسمی مصر گزارش داد، حسنی مبارک، رئیس‌جمهور اسبق مصر در سن ۹۱ سالگی بعد از مدتی دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان دستگاه گوارش درگذشت. منیر ثابت داماد خانواده مبارک نیز در اولین اظهار نظر درباره مرگ حسنی مبارک به خبرگزاری فرانسه گفت: مبارک در بیمارستان نظامی الجلاء در شرق قاهره درگذشت و ریاست‌جمهوری مصر امور تشییع جنازه او را برعهده خواهد داشت. بسام راضی،‌ سخنگوی رسمی ریاست‌جمهوری مصر اعلام کرد، ریاست‌جمهوری تاثر شدید خود را به دلیل مرگ مبارک ابراز می‌کند و او را یکی از رهبران و قهرمانان جنگ اکتبر می‌داند که فرماندهی نیروی هوایی کشور را در طول جنگ برعهده داشت؛ جنگی که عزت و کرامت را به ملت عربی بازگرداند. ریاست‌جمهوری مصر تسلیت خالصانه خود را به خانواده مبارک ابراز می‌دارد.
پسران مبارک پیام‌های تسلیت به مناسبت مرگ مبارک را در شبکه‌های اجتماعی دریافت کردند. علاء مبارک روز ۲۴ ژانویه گفته بود، پدرش تحت عمل جراحی قرار گرفته است. امروز با وخامت مجدد حال رئیس‌جمهوری اسبق مصر و انتقال وی به بخش مراقبت‌های ویژه خبر مرگ او منتشر شد.
مبارک پیش از برکناری از قدرت حدود سه دهه رئیس جمهور مصر بود. او در پی اعتراض‌های موسوم به بهار عربی در سال ۲۰۱۱ میلادی از قدرت خلع و بعد از مدتی زندانی و محاکمه شد. او به اتهام مشارکت در کشتار معترضان مجرم شناخته شد. اما حکم زندان مبارک در نهایت نقض شد و او حدود سه سال پیش آزاد شد. حسنی مبارک بعد از ترور انور سادات، رئیس جمهور پیشین مصر در سال ۱۹۸۱ به عنوان چهارمین رئیس جمهور این کشور به قدرت رسید.
همچنین نیروهای مسلح مصر در بیانیه‌ای درگذشت حسنی مبارک، رئیس جمهوری اسبق این کشور را تسلیت گفت. در این بیانیه که سخنگوی نیروهای مسلح آن را در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرده، آمده است: فرماندهی کل نیروهای مسلح درگذشت حسنی مبارک را به خانواده وی و نیروهای مسلح تسلیت گفته و از خداوند رحمت بی‌کران را برای او طلب می‌کند. نهاد ریاست جمهوری مصر نیز در بیانیه‌ای درگذشت رئیس جمهوری اسبق را تسلیت گفت و در بیانیه‌ای اعلام کرد، درگذشت حسنی مبارک را با نهایت غم و اندوه تسلیت می‌گوید. وی به عنوان یکی از رهبران و قهرمانان جنگ شکوهمند اکتبر خدماتی به میهن خود ارائه کرد و فرماندهی نیروهای هوایی را در زمان این جنگ بر عهده گرفت و عزت و افتخار را برای ملت عرب احیا کرد. همچنین دولت مصر به مدت سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.


کد مطلب: 202228

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/202228/۳-روز-عزای-عمومی-مصر-پی-درگذشت-مبارک

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir