کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خلاصی موقتی نفت از وحشت کرونا

7 اسفند 1398 ساعت 12:34

گروه اقتصادی: قیمت نفت پس از سه روز کاهش در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی، با وجود ترس از شیوع گسترده ویروس کرونا افزایش پیدا کرد.


به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۳۳ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش پیدا کرد و به ۵۵ دلار و ۲۸ سنت در هر بشکه رسید.بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۴۱ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۵۱ دلار و ۳۱ سنت در هر بشکه رسید. با این حال قیمتها نسبت به قیمت نهایی روز سه شنبه حدود هفت درصد کاهش نشان می‌دهند.نگرانی‌ها نسبت به شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان با وجود تلاشهای مقامات کشورها برای مبارزه با گسترش این اپیدمی شدت گرفته‌اند.بازارهای سهام آسیایی روز چهارشنبه در واکنش به هشدار آمریکا به شهروندان این کشورها برای آمادگی در برابر شیوع ویروس کرونا سقوط کردند.هیدشی ماتسوناگا، تحلیلگر شرکت سان وارد تریدینگ اظهار کرد: سرمایه‌گذاران به خرید قراردادهای جدید برای تامین فروشهای قبلی پرداخته‌اند. در این بین، کاهش تولید نفت لیبی و انتظارات برای کاهش بیشتر تولید از سوی گروه اوپک پلاس، از قیمتها حمایت کرده است.
تولید نفت لیبی از ۱۸ ژانویه که بنادر و میادین نفتی از سوی گروههای وفاداربه ژنرال خلیفه حفتر محاصره شدند، به شدت کاهش پیدا کرده است.اوپک و متحدانش شامل روسیه که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، قرار است در روزهای پنجم و ششم مارس برای بازبینی سیاست تولید خود در وین دیدار کنند.جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA اظهار کرد: بسته شدن قیمت نفت برنت پایین ۵۵ دلار زنگ خطر را برای تولیدکنندگان گروه اوپک پلاس به صدا درخواهد آورد.شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، روز سه شنبه گفت که مطمئن است اوپک و شرکایش مسئولانه به گسترش ویروس کرونا پاسخ خواهند گفت.همزمان فاتح بیرول، مدیر آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) اظهار کرد که دورنمای این آژانس از رشد تقاضا برای نفت به پایین‌ترین حد در یک دهه اخیر سقوط کرده است و به دلیل شیوع ویروس کرونا ممکن است کاهش بیشتری پیدا کند.طبق پیش بینی آژانس بین‌المللی انرژی، تقاضا برای نفت در سه ماهه نخست امسال ۴۳۵ هزار بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد که نخستین کاهش سه ماهه از زمان بحران مالی خواهد بود. این آژانس پیش‌بینی خود از رشد تقاضا برای کل سال ۲۰۲۰ را به میزان ۳۶۵ هزار بشکه در روز کاهش داده و به ۸۲۵ هزار بشکه در روز رساند.بر اساس گزارش رویترز، موسسه امریکن پترولیوم اعلام کرد ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته ۱.۳ میلیون بشکه رشد کرده است. آمار رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا بعدازظهر چهارشنبه منتشر خواهد شد.


کد مطلب: 202330

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/202330/خلاصی-موقتی-نفت-وحشت-کرونا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir