کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رونمایی از كتاب «سفر به دنیای عارفه»

7 اسفند 1398 ساعت 14:43

گروه فرهنگی: طی مراسمی در «دبستان شهدای هویزه تهران» منطقه 2 از كتاب «سفر به دنیای عارفه» كه توسط یكی از دانش‌آموزان كلاس ششم این مدرسه به رشته تحریر در آمده است با حضور دانش‌آموزان كلاس ششم رونمایی شد.


«سفر به دنیای عارفه» خاطرات كلاس سوم ابتدایی عارفه یاوری است. وی خاطرات هشت ماه دوران تحصیل خود را از مهرماه 1395 تا انتهای اردیبهشت 1396 روایت كرده است. نكتۀ جالب «سفر به دنیای عارفه» این است كه تصویرگر این كتاب خودِ نویسنده است كه خاطراتش را به همراه نقاشی‌های زیبا و كودكانه به تصویر كشیده است. نقاشی‌هایی كه دنیای كودكانه عارفه را همراه با غم و شادی خاطراتش نشان می‌دهد. چاپ اول كتاب «سفر به دنیای عارفه» توسط انتشارات آرمان رشد در سال 1397 منتشر شد و در نمایشگاه كتاب سال 1398 عرضه و مورد استقبال دوستداران كتاب كودك و نوجوان قرار گرفت. انتشارات آرمان رشد در تلاش است كه نویسندگان نونهال، نوجوان و نونویسندگان را در راستای تألیف و یا ترجمۀ كتاب آموزش دهد و آنها را در انتشار آثارشان یاری رساند.

در مراسم رونمایی از كتاب «سفر به دنیای عارفه» مدیر اجرایی مؤسسۀ فرهنگی آرمان رشد، ضمن معرفی عارفه یاوری گفت: انتشارات آرمان رشد آمادگی دارد كتاب‌ها و آثار دانش‌آموزان را دریافت نماید. سید علیرضا صالحی افزود: برای این كار لازم است كه دانش‌آموزان نوشته‌‌ها و داستان‌های خود را در دو صفحۀ ‌ A4بنویسند و برای آرمان رشد ارسال نمایند.وی خاطر نشان كرد: آثار دانش‌آموزان توسط شورای نشر آرمان رشد مورد بررسی قرار می‌گیرد و آثار برگزیده منتشر می‌شود. صالحی افزود: در راستای اعتلای فرهنگ كتاب‌خوانی و كتاب‌نویسی مؤسسۀ آرمان رشد در تلاش است كه استعدادهای دانش‌آموزان را در زمینۀ نویسندگی و تألیف شناسایی كرده و آنها را پرورش دهد.پس از سخنان مدیر اجرایی مؤسسۀ آرمان رشد از كتاب «سفر به دنیای عارفه» رونمایی شد و از طرف این مؤسسه لوح تقدیر و جایزه‏ای به عارفه یاوری اهدا گردید. همچنین خانم میرمحمدی مدیر دبستان شهدای هویزه هم از طرف این دبستان لوح تقدیر و جایزه به عارفه یاوری اعطا كرد.

عارفه یاوری نیز در این مراسم گفت: وقتی كلاس سوم ابتدایی بودم به پیشنهاد خانم گلزاده (معلم فارسی‌ام) خاطرات روزانه‌ام را می‌نوشتم. روز معلم می‌خواستم هدیه‌ای به ایشان بدهم ولی او در دفتر خاطراتم نوشت «ممنونم عارفه جان با محبت، این نوشته‌های زیبایت بهترین هدیه برای من است.» با خواندن این یادداشت تصمیم گرفتم خاطرات كلاس سوم خودم را به صورت كتاب در بیاورم تا دوستانم از خواندن آن لذت ببرند.
لازم به ذكر است عارفه یاوری متولد مهرماه سال 1386 است و هم اكنون دانش‌آموز كلاس ششم ابتدایی دبستان شهدای هویزه می‌باشد. وی از چهار سالگی علاقۀ خود را به خواندن، نوشتن و نقاشی نشان داد و در این سن توانست به كمك پدر و مادرش به راحتی كتاب بخواند. عارفه وقتی كلاس اول ابتدایی بود به كمك مادرش داستان «جوجه مرغ و جوجه اردك» را نوشت. كلاس دوم ابتدایی دایی‌اش برای عارفه دو تا جوجه اردك خرید كه اسمشان را مشكی و طلایی گذاشت. عارفه با جوجه اردك‌هایش خاطرات خوشی داشت و همین خاطرات انگیزه‌ای شد برای نوشتن داستان بعدی‌اش كه مربوط به خاطرات عارفه و جوجه اردك‌هایش می‌شود.

عارفه یاوری در مورد چگونگی انتشار كتابش می‌گوید: «در سال 1395 وقتی به نمایشگاه كتاب رفتم با انتشارات آرمان رشد آشنا شدم. این انتشارات نوشته‌هایم را خواند و وقتی برای انتشار به تأیید رسید، قرار شد كه تصویرگری كتاب را خودم انجام دهم. كتاب «سفر به دنیای عارفه» در سال 1398 در نمایشگاه كتاب عرضه شد.
نویسندۀ «سفر به دنیای عارفه» در مورد هدفش از نویسندگی گفت: «هدف من این است كه خاطرات و تجربیات خودم را در اختیار هم سن و سال‌هایم قرار دهم كه یاد بگیرند چطور كتاب بنویسند.»


نویسندگی به عارفه كمك كرده است كه در دروس خود نمرات بهتری بگیرد و در درس‌های انشاء و ادبیات توانایی‌های بیشتری از خود بروز دهد. وی علاقمند است در آینده كتاب‌های بیشتری با موضوعات مختلف برای بزرگسالان و كودكان به رشتۀ تحریر در آورد اما در حال حاضر بر روی موضوعات اخلاقی و اجتماعی در قالب داستان كودك تمركز دارد.گفتنی است كه عارفه یاوری دو كتاب دیگر در دست نگارش دارد. وی در کنار کتاب‌های درسی، کتاب‌های غیر درسی و داستان‌های تخیلی هم می‌خواند.

 


کد مطلب: 202350

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/202350/رونمایی-كتاب-سفر-دنیای-عارفه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir