به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۰۷ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۲۰۲۳۵۷

اعلام تعطیلی مدارس توسط وزارت بهداشت

گروه جامعه: وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در صورت لزوم و اعلام وزارت بهداشت ممکن است در برخی مناطق تعطیلی مدارس اجرایی شود و در آموزش و پرورش در درجه اول ماموریت داریم که آگاهی‌های لازم را به دانش‌آموزان بدهیم و مدارس را مجهز کنیم.
اعلام تعطیلی مدارس توسط وزارت بهداشت
به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی با اشاره به تعطیلات مدارس  برای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا، اظهارکرد: روش‌های آموزش مجازی را طراحی کرده‌ایم و آمادگی خودمان را به سرعت بالا می‌بریم تا اگر مدارس در برخی مناطق ناگزیر شد به دستور وزارت بهداشت تعطیلات طولانی مدت‌تری داشته باشند، دانش‌آموزان از آموزش محروم نمانند. وی افزود: پله به پله همراه با بررسی‌ها و تصمیم‌گیری‌های وزارت بهداشت پیش می‌رویم و در هر مرحله تصمیم خواهیم گرفت که مدرسه‌ها در کدام شهرها برای دانش‌آموزان خطری دارند یا ندارند. گزینه تعطیلی بلندمدت به هرحال روی میز است و در صورت لزوم و اعلام وزارت بهداشت ممکن است در برخی مناطق اجرایی شود.وزیرآموزش و پرورش در پاسخ به این سوال "تصمیم شما برای ادامه روند کار مدارس چیست؟" گفت: توصیه من این است که اول توجه داشته باشیم با تمام امتیازاتی که فضای مجازی دارد، گاهی پدیده‌ها را غیرواقعی و نادرست منعکس می‌کند و موجب نگرانی در افراد و خانواده‌ها می‌شود. ما بالاخره با این پدیده روبه‌رو شده‌ایم که پدیده قابل اعتنایی است و باید به آن توجه کرد.وی با بیان اینکه هنوز نمی‌دانیم قلمروی این پدیده کجاست اما نمی‌دانیم چه افرادی و در چه سطحی مبتلا شده‌اند، خاطرنشان کرد:  مجموعه وزارت بهداشت تمام تلاشش را می‌کند که کنترل‌های لازم را داشته باشد و خدمات لازم را ارائه کند. ما در آموزش و پرورش در درجه اول ماموریت داریم که آگاهی‌های لازم را به دانش‌آموزان بدهیم و موظفیم مدارس را مجهز کنیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه در هیئت دولت گزارشی دادم و تصویب شد تا اعتباری در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد، اظهار کرد: برای تجهیز مدارس به امکانات بهداشتی مورد نیازشان از طریق سرانه بهداشتی هر دانش‌آموز تامین می‌شود و در مورد تعطیلی هم مردم مطمئن باشند که ما متناسب با سیاست‌هایی که وزارت بهداشت اعلام کند، هر زمانی احساس کند جایی برای سلامت افراد خطرناک است، قطعا سلامت بچه‌ها برای ما از هر چیزی مهم‌تر است. آموزش مهم است اما سلامت‌شان مهم‌تر است.وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شاید ناگزیر باشیم در یک زمانی و در یک منطقه‌ای تعطیلات طولانی‌تری داشته باشیم،اظهار کرد: روش‌های آموزش مجازی را طراحی کرده‌ایم و آمادگی خودمان را داریم به سرعت بالا می‌بریم تا اگر مدارس در برخی مناطق ناگزیر شد به دستور وزارت بهداشت تعطیلات طولانی مدت‌تری داشته باشند، دانش‌آموزان از آموزش محروم نمانند و سرویس‌های لازم آموزشی به آنها داده شود.وی تاکید کرد: مردم مطمئن باشند تشخیص اینکه کجا لازم است مدرسه تعطیل شود بر اساس تصمیم دولت بر عهده وزارت بهداشت است تا هرجایی که احساس خطر کرد وارد عمل شود. به محض اینکه اعلام شود ما هم اعلام خواهیم کرد و مدارس را تعطیل می‌کنیم. اگر هم حس شد خطری بچه‌ها را تهدید نمی‌کند ما تلاش‌مان این است که محیط مناسب‌تری را در خود مدرسه برای بچه فراهم کنیم.به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیرآموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که"در تهران و شهرهای بزرگ شاید والدین از پس تامین امکانات اولیه مراقبتی و بهداشتی راحت‌تر برآیند تا مناطق کمتر برخوردار، به صورت خاص برای آن مناطق هم فکری کرده‌اید؟" تصریح کرد: قطعا اولویت به سمت مناطق کمتربرخوردار می‌رود اما تجهیز مدارس به وسایل ضدعفونی و شست‌شوی دست‌ها در دستور کارما هست و هر جایی که لازم باشد آن را تامین می‌کنیم.حاجی میرزایی که با یک روزنامه گفت‌وگو می‌کرد، گفت: همه این موارد سه روز پیش به مدارس ابلاغ شده و مدیران را موظف کرده‌ایم در این جهت کار کنند و خودمان هم به صورت تصادفی افرادی را برای بازرسی و نظارت می‌فرستیم. مردم بدانند که سلامت فرزندان آنها مثل سلامت فرزندان خود ما است و هر زمانی که لازم باشد تعطیلی را هم انجام خواهیم داد.