کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شانس ابتلا به کرونادر تجمعات افزایش پیدامی‌کند

7 اسفند 1398 ساعت 17:22

گروه جامعه: فرمانده عملیات مدیریت کرونا در تهران بیان کرد: مهم‌ترین فاکتور پیش‌گیری کننده برای شکستن زنجیره انتقال ویروس بحث رعایت بهداشت فردی است.


به گزارش ایلنا، علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فرمانده عملیات مدیریت کرونا در تهران گفت: ابتدا از مجموعه کادر درمان و پزشکی تشکر می‌کنم و به آنها خسته نباشید می‌گویم.  بحث پیشگری مهمترین بحث در زمینه انتقال ویروس کرونا خواهد بود. مهم‌ترین نکته که در اپیدمی کرونا می‌تواند تاثیرگذار باشد شکستن زنجیره انتقال ویروس است. چون این ویروس درمان و واکسن ندارد بنابراین مهم ترین راه انتقال برای جلوگیری از شخص شکستن زنجیره انتقال رعایت نکات بهداشت فردی است.وی ادامه داد: این ابتلا می‌تواند در ارتباط شخص با شخص شکل بگیرد و در تجمعات شانس بروز و ابتلا به این ویروس افزایش خواهد یافت. درخواست من این است که مردم حتما از سفرها و تجمعات غیرضروری و مواردی از این قبیل اجتناب کنند و سفرهای درون شهری را به حداقل برسانند. این کمک شایان توجهی خواهد کرد تا گسترش ویروس در شهر تهران کاهش یابد.
زالی گفت: مهم‌ترین فاکتور پیش‌گیری کننده برای  شکستن زنجیره انتقال ویروس بحث رعایت بهداشت فردی است. همانطور که می‌دانید مهم‌ترین مساله شستن دست‌هاست.  اگر افراد به مدت 20 ثانیه دست‌ها را  آب و صابون بشویند کمک بسیاری می‌کند،‌ استفاده از مواد ضد عفونی کننده که پایه الکلی دارند نیز موثر است.
فرمانده عملیات مدیریت کرونا در تهران بیان کرد: افرادی که از منزل خارج می‌شوند و بعد به خانه برمی‌گردند در ابتدای ورود به خانه باید لباس‌هایشان در بیاورند و به شستشوی دست‌ها و ضدعفونی کردن موبایل خود بپردازند. موبایل یکی از ابزارهایی است که ناقل بیماری است و باید ضد عفونی شود.زالی ادامه داد: امروز جلسه‌‌ای با معاون بهداشت و درمان، کلیه روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر درتهران،‌ معاونان درمان و ‌معاونان بهداشتی داشته‌ایم که انشالله به یک نتیجه استراتژیک واحد در زمینه پیشگیری و درمان کرونا خواهیم رسید. به خصوص در زمینه اطلاع رسانی از یک وحدت رویه در سه دانشگاه بزرگ علوم پزشکی کشور تهران، شهید بهشتی و ایران برخوردار خواهیم شد که آن را اعمال خواهیم کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ما ساعت 4 امروز مهمان مقام عالی وزارت و تیم ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و بخشی از کارهایمان را در این جلسه عنوان خواهیم کرد. فردا با حضور استاندار تهران  و کلیه مدیران ارشد استان تهران جلسه‌ای را در ستاد دانشگاه‌ها خواهیم داشت و انشالله فردا نیز به یک توافق جمعی برای تقسیم کار خواهیم رسید.فرمانده عملیات مربوط به مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: از ظرفیت ارتش، سپاه پاسداران،‌ بنیاد شهید،‌ بنیاد مستضعفان،‌ سازمان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح در زمینه توزیع خدمات درمانی و استفاده بهینه از کلینک‌های سرپایی استفاده خواهیم کرد و به یک جمع بندی خواهیم رسید.وی افزود:‌مساله‌ای که وجود دارد مشارکت بخش‌های درمانی است که فاز بندی شده‌اند. در فاز اول متناسب با میزان مراجعات،‌ سه دانشگاه مستقر در تهران را در نظر گرفتم که در این زمینه کمک خواهند کرد اما که افرادی علائم اولیه دارند نیازی به مراجعه بیمارستان ندارند و باید به کلینیک‌هایی که پیش تر هم اعلام شده است مراجعه کنند.زالی گفت: در مواردی که شخص به بیمارستان ارجاع داده می‌شود می‌تواند به بیمارستان‌هایی از  مجموعه بیمارستان شهید بهشتی؛ بیمارستان مسیح دانشوری،‌ بیمارستان شهدای گمنام، بیمارستان شهدای یافت آباد و بیمارستان سینا مراجعه کند. در 48 ساعت آینده بیمارستان‌های دیگر به این مدار خواهند پیوست.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: خوشبختانه در روز جاری در بیمارستان مسیح دانشوری تعدادی از بیماران که درمان برای آنها موثر بوده است را مرخص کرده‌ایم اما این‌ها نباید تا مدتی به جامعه برگردند و باید یک قرنطینه سازی محدود در منزل برایشان ایجاد شود به دلیل اینکه این ویروس تا دو هفته امکان سرایت دارد.
فرمانده عملیات مربوط به مدیریت بیماری کرونا در کلان شهرتهران توضیح داد: تاکید می‌کنم افرادی که از نظر ما بهبود یافته تلقی می‌شود نباید مستقیم به جامعه برگردند و باید برای خود محدویت سازی کنند.


کد مطلب: 202369

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/202369/شانس-ابتلا-کرونادر-تجمعات-افزایش-پیدامی-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir