کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

علت تشخیص دیر هنگام کرونا در ایران چه بود؟

خبرآنلاین , 7 اسفند 1398 ساعت 18:54

گروه جامعه: پزشک و عضو کمیته کشوری بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت، می‌گوید: شرکت تولید کننده کیت تشخیص که از یک کشور اروپایی بود از ترس تحریم‎های آمریکا تجهیزاتش را به ایران نمی‌فروشد، سازمان جهانی بهداشت به تازگی این کیت را به ایران فرستاد و بعد توانستیم جمعیت مبتلا به کرونا را در ایران تشخیص بدهیم.


مینو محرز، پزشک و عضو کمیته کشوری بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت، گفت: از قبل مشکل کمبود کیت وجود داشت، به همین دلیل برای آزمایش انتخابی رفتار می‌کردند و تنها از افراد خاصی آزمایش گرفته می‌شد، به همین دلیل ممکن بود تعدادی بیمار از زیر دست در بروند. به محض این که کیت به ایران رسید و آزمایش‌ها را انجام دادند، مشخص شد که کرونا در ایران وجود دارد.او افزود: اصلا دلیل این که دیر متوجه حضور کرونا در ایران شدیم همین بود. حالا هم که  امکانات و کیت هم به اندازه وجود دارد، چندین آزمایشگاه هم تجهیز شدند در وسایل حفاظت شخصی با کمبود روبرو شدیم و برای مثال ماسک یا لوازم ضدعفونی کننده یا اصلا وجود ندارد و یا قیمتشان بسیار زیاد است.
این پزشک، توضیح داد: من ۴۰ سال است که در دانشگاه درس می‌دهم و از همان اول در کمیته های عفونی وزارت کشوری عضو بودم. ما از نظر دانش خوب هستیم، این همه سیل آمد آیا اپیدمی در ایران رخ داد؟ این بار ما کیت تشخیص را نداشتیم و به همین دلیل بیماری را دیر تشخیص دادیم. ما اصلا مشکل عملیاتی نداشتیم و تنها مشکل نبود کیت تشخیصی این بیماری بود، اگر زودتر تشخیص می‌دادیم این وضعیت در زمان زودتری به مردم اعلام می‌شد و سریع‌تر می‌توانستیم جلوی بیماری برای بگیریم.


کد مطلب: 202380

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/202380/علت-تشخیص-دیر-هنگام-کرونا-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir