کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرقت میلیاردی یک سرایدار در نیاوران

7 اسفند 1398 ساعت 18:58

گروه حوادث: رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری اعضای باند ۵ نفره سرقت از منزل ویلایی شمال‌تهران به ارزش ۱۰ میلیارد خبر داد.


به گزارش ایلنا، سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال در تشریح این خبر اظهار کرد: بیست‌وچهارم بهمن‌ماه سال‌جاری پرونده‌ای با شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت از منزلش توسط سرایدار ساختمان به‌نام غفور ۳۶ ساله از اتباع بیگانه و دستگیری متهم توسط کلانتری ۱۲۳ نیاوران برای رسیدگی تخصصی به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارسال شد.رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت بیان داشت: تحقیقات مأموران کلانتری نیاوران حاکی از آن داشت، شاکی همراه خانواده‌اش به خارج از کشور مسافرت و پس از بازگشت متوجه سرقت اموالش از قبیل: ۳ تخته فرش ابریشم قیمتی همراه شناسنامه‌های آنها، یک‌فقره مجسمه ایتالیایی، هلی‌شات حرفه‌ای مجهز به دوربین، مانیتور، دی وی آر، گیتار و ... به ارزش ۱۰ میلیارد ریال شده است.وی بیان داشت: متهم مدعی بود دهم بهمن‌ماه یکی از دوستانم به نام کریم ۳۷ ساله همراه دوستش به‌نام شیرین ۲۹ ساله به محل سرایداری منزل شاکی که محل زندگی من است مراجعه و پس از صرف شام و چایی به خوابی عمیق فرو رفتم، ساعت ۹ صبح روز بعد که از خواب بیدار شدم متوجه حضور کریم در کنارم شدم، ولی شیرین منزل را ترک کرده بود.

متهم در ادامه گفت: با اینکه سرم به شدت گیج می‌رفت به سمت طبقات رفتم و متوجه شدم دستگاه دی وی آر و مانیتور و چند تخته فرش و مجسمه و سایر اموال سر جایش نیست. بلافاصله کریم را بیدار کردم و به وی گفتم که شیرین اموال منزل را سرقت کرده و همراه دوستم به پاتوق شیرین حوالی میدان تجریش رفتیم که شیرین را همراه فردی به نام مرتضی ۳۳ ساله بود. شیرین با دیدن ما گفت: اموال را برمی‌گردانم، ولی ابتدا یک‌میلیون تومان به حساب راننده آژانس به نام جمشید واریز کنید تا اموال را بازگردانم، اما پس از واریز مبلغ به حساب راننده فقط مانیتور و دستگاه دی وی آر را بازگرداند و مابقی اموال را تحویل نداد.سرایدار افزود: شیرین و مرتضی وقتی دیدند ما بر تحویل اموال مصر هستیم ما را تهدید و گفت که چنانچه موضوع را به پلیس اعلام کنیم حتماً ما را خواهند کشت. متعاقب آن صاحب منزل وقتی از مسافرت بازگشت و از سرقت منزلش مطلع شد به من مظنون و مأموران کلانتری دستگیرم کردند.دستخال ابراز داشت: در گام اول تحقیقات کارآگاهان طی هماهنگی با مقام قضائی محل سکونت راننده آژانس واقع در حکیمیه شناسایی و راننده آژانس بیست‌ونهم بهمن‌ماه دستگیر و از محل سکونتش برخی اموال شاکی مانند شناسنامه فرش دستبافت ابریشمی، مجسمه ایتالیایی و هلی‌شات و ادکلن کشف شد.

وی افزود: راننده آژانس در پایگاه یکم به آشنایی با شیرین در یک‌سفر و تماس وی برای انتقال اموال در بامداد یازدهم بهمن‌ماه اعتراف و گفت: این اموال به‌عنوان دستمزد به وی داده شده است.این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کریم در عملیات دیگری دستگیر و به اطلاع خود از سرقت توسط شیرین و ۲ همدستش اقرار کرد و گفت: در چند عملیات پلیسی شیرین و ۲ همدستش نیز دستگیر و همگی به اطلاع سرایدار و همکاری آن‌ها در سرقت از منزل شاکی اقرار کردند.رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی گفت: پس از دستگیری متهمان و کشف تعدادی از اموال از مخفیگاه متهمان برخی اموال شاکی به ارزش ۴۵۰ میلیون تومان کشف و به وی مسترد شد و متهمان با دستور قضائی دادسرای ناحیه یک روانه زندان شدند. کشف مابقی اموال و دستگیری مالخران احتمالی ادامه دارد.
 
 


کد مطلب: 202381

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/202381/سرقت-میلیاردی-یک-سرایدار-نیاوران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir