به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۰۷ ساعت ۲۳:۲۴
کد مطلب : ۲۰۲۳۹۴

۱۵ سال حبس برای دو بازداشت‌شده آبان‌‌ماه

گروه سیاسی: دادگاه انقلاب اسلامی تهران، مریم علی‌شاهی و فرزندش، مهیار منصوری، از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان‌ماه را مجموعا به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم کرد.
۱۵ سال حبس برای دو بازداشت‌شده آبان‌‌ماه
این مادر و فرزند، كه ۲۵ آبان سال ۹۸ در تهران بازداشت شده بودند به ترتیب به ۹ سال و شش سال حبس تعزیری محکوم شدند. شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران، مریم علی‌شاهی را بابت اتهام «اجتماع و تبانی» به ۵ سال حبس، بابت اتهام «توهین به رهبری» به ۲ سال حبس، بابت اتهام‌های «تبلیغ علیه نظام» و «اخلال در نظم و آسایش عمومی» هر یک به یک سال حبس و در مجموع به ۹ سال حبس تعزیری محکوم کرده است.
مهیار منصوری هم بابت اتهام «اجتماع و تبانی» به ۵ سال حبس، بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس و در مجموع به شش سال حبس تعزیری محکوم شده است. همچنین پنج نفر از بازداشت‌شدگان در اعتراض‌های آبان ۹۸ در مجموع به حدود ۳۰ سال زندان محکوم شده‌اند. اسامی این افراد، محمد اقبالی‌گلهین، سمیرا هادیان، گیتا حر، مژگان اسکندری و محمد حجازی‌فر عنوان شده است. قبلا هم برخی منابع رسانة ای خارج از كشور گزارش داده بودند که امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، سه شهروندی که در جریان اعتراض‌های آبان ۹۸ بازداشت شده بودند، به اعدام محکوم شده‌اند.
برچسب ها: اعتراضات آبان‌