کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عربستان سعودی لیگ فوتبال زنان برگزار می‌کند

7 اسفند 1398 ساعت 23:39

گروه ورزشی: لیگ ملی فوتبال زنان عربستان برای نخستین بار برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این مسابقات با ۱۰۰ هزار پوند جایزه، مشارکت زنان در ورزش اعلام شده است. 


مقامات عربستان گفته‌اند یک ماه دیگر برای برگزاری لیگ ملی فوتبال زنان (WFL) دست به‌کار می‌شوند. بودجه‌ای هم برای این مسابقات در نظر گرفته شده است. ممنوعیت حضور زنان عربستانی در ورزشگاه‌ها از دو سال گذشته برداشته شد و برای نخستین بار، زنان موفق شدند پا به ورزشگاه‌ها بگذارند. روزنامه "تلگراف" چاپ بریتانیا روز چهارشنبه هفتم اسفند (۲۶ فوریه) در گزارشی، این اقدام مقامات در عربستان را حرکتی برای "کاهش محدودیت‌های حضور زنان در پادشاهی فوق محافظه کار" ارزیابی کرد که حاضر شده بودجه‌ای برای مشارکت بیشتر زنان در عرصه‌های ورزشی و حمایت از ورزشکاران خود اختصاص بدهد. 
 "تلگراف" نوشت که بیش از یک سال از مجاز شدن رانندگی بانوان در عربستان و چند ماه از اعطای حق سفر زنان بدون اجازه همسر و خانواده می‌گذرد و اکنون نوبت به لیگ ملی فوتبال زنان در عربستان رسیده است.
این روزنامه، تصمیم جدید مقامات عربستان را "حرکت درست" برای کشوری معرفی کرده که بر اساس گزارش‌هایی در سال ۲۰۱۵ بیش از ۷۳ درصد از زنان آن، فرصت عرض‌ اندام در حوزه‌های ورزشی را نداشتند.
فدراسیون ملی ورزش عربستان (SFA)، ساز‌و‌کارهایی هم برای شکل‌گیری این لیگ در نظر گرفته و قصد دارد ابتدا مسابقات منطقه‌ای برگزار کند تا استعدادهای ورزشی، شناسایی و سپس رقابت نهایی در لیگ ملی فوتبال زنان شروع شود. جایزه ای به مبلغ ۱۰۰ هزار پوند هم برای لیگ ملی فوتبال زنان درنظر گرفته شده است؛ مبلغی که به نوشته روزنامه "تلگراف"، عربستان هرگز حتی در مسابقات جام جهانی هم به ورزشکاران زن نپرداخته است. مسئولان فدراسیون ملی ورزش عربستان و برگزارکنندگان این لیگ امیدوارند این اقدامات باعث افزایش مشارکت زنان در میدان‌های ورزشی شود. فدراسیون ملی ورزش عربستان گفت که با راه‌اندازی این مسابقات، "حضور زنان عربستان در عرصه ورزش، تقویت و استعدادها و موفقیت‌های ورزشی آنها شکوفا می‌شود".
 


کد مطلب: 202398

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/202398/عربستان-سعودی-لیگ-فوتبال-زنان-برگزار-می-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir