به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۰۸ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۲۰۲۴۴۸
آخرین خبرها از شیوع بیماری کرونا در ایران؛

139 مورد قطعی و 19 فوتی بر اثر کرونا در کشور

گروه جامعه: در نهمین روز از شیوع ویروس کرونا در کشور براساس اعلام وزارت بهداشت ۱۳۹ مورد قطعی مبتلا به ویروس کرونا در کشور شناسایی شده که متاسفانه ۱۹ نفر از آنان جان خود را از دست داده‌اند.
139 مورد قطعی و 19 فوتی بر اثر کرونا در کشور
به گزارش  ایلنا، در نهمین روز از شیوع بیماری کرونا تا ظهر روز گذشته براساس اعلام وزارت بهداشت ۱۳۹ مورد قطعی مبتلا به ویروس کرونا در کشور شناسایی شده که متاسفانه ۱۹ نفر از آنان جان خود را از دست داده‌اند. درحال حاضر مواردی از ابتلا به بیماری کرونا در ۱۲ استان کشور ازجمله تهران، مرکزی، اصفهان، گیلان، مازندران، همدان، قزوین، البرز، گلستان و قم شناسایی شده‌اند. براساس اعلام ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا دانشگاه‌ها تا یک هفته دیگر تعطیل هستند همچنین در خصوص برگزاری مدارس در شهرهایی که ویروس کرونا در آنجا شایع شده است روز جمعه تصمیم‌گیری خواهد شد. همچنین وزیر بهداشت اعلام کرده است ورود به بقاع متبرکه با محدودیت انجام می‌شود. پیرحسین کولیوند (رییس سازمان اورژانس کشور) نیز اعلام کرد که در تهران ۱۸ مرکز درمانی به مبتلایان ویروس کرونا اختصاص پیدا کرده و همزمان با بیمارستان‌هایی که در آماده‌باش هستند، دو بیمارستان نظامی هاجر و بعثت تهران آمادگی پذیرش این بیماران را دارد.به گفته او؛ تیم‌های عملیات ویژه نیز تشکیل شده است. در این راستا در تهران ۵۰ آمبولانس و ۵۰ تیم عملیاتی تدارک دیده شده است. این تجهیزات کاملا مجهز بوده و امکانات لازم برای خدمت‌رسانی به مردم را داشته و هرجایی که لازم باشد، افراد را از بیمارستانی به بیمارستانی دیگر، از منزل به بیمارستان و از مراکز جامع سلامت به بیمارستان منتقل می‌کنند. خدمت‌رسانی توسط تیم ویژه علاوه بر ۱۱۵ از طریق خطوط تلفنی مستقل انجام می‌شود.از قرار معلوم در هر شهری، بیمارستان ویژه ویروس کرونا تجهیز شده که آمادگی پذیرش و خدمت‌رسانی به موارد مثبت ویروس کرونا را دارد.
فوت یک فرد مبتلا به کرونا در لاهیجان
سیداسماعیل میرغضنفری با بیان اینکه تاکنون از هفت مورد فوتی مشکوک به کرونا در لاهیجان تست سه نفر از آنان تایید شده است، گفت: از بقیه فوتی‌ها اطلاع نداریم و اگر به نتیجه رسید، فورا اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی ادامه داد: مردم در خانه مانده و بیرون نروند، خانواده و فرزندان خود را مدیریت کنند تا در مکان‌های شلوغ چون معابر، پارک‌ها و مکان‌های مورد تردد عام حضور نیابند.وی تصریح کرد: مردم مکان زندگی خود را با اسپند و مواد ضدعفونی‌کننده دود دهند و سعی کنند که فضا را به صورت غیرآلوده نگهداری کنند و در موقع برگشت به داخل منزل خود را در حیاط خانه استرلیزه نمایند وحتما با استفاده از آب و صابون در ورودی خانه یا حیاط دستان خود را شستشو دهند.وی یادآورشد: استان گیلان آلوده شده است و شهرستان لاهیجان در مسیر تردد قرار دارد و توریست‌پذیر است احتمال اینکه آلودگی بیشتر از سایر جاها باشد ، وجود دارد و باید رعایت کرد.وی گفت: در حال حاضر تمامی بیمارستان‌های دولتی و بخش خصوصی توانایی پوشش دادن و درمان بیمارها را دارند ضمن آنکه برای شرایط اضطرار نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.فرماندار لاهیجان گفت: از گروه‌های مردم‌نهاد نیز برای توزیع دستکش، ماسک و دیگر اقدامات کمک گرفته شده و شهرداری نیز از روز گذشته ضدعفونی اماکن عمومی شهر لاهیجان را آغاز نموده است.وی یادآور شد: با همکاری مردم و رعایت بهداشت فردی و عمومی می‌توان از این مسیر به سلامت عبور کرد.وی در مورد علت فوت پرستار بیمارستان میلاد لاهیجان نیز گفت: علت فوت او تاکنون مشخص نشده است و در صورت مشخص شدن و تایید تست وی، به عموم مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد. 
شهرستان لاهیجان دو بیمارستان دولتی و دو بیمارستان بخش خصوصی دارد که یکی از بیمارستان‌های قدیمی این شهر برای ایزوله بیماران کرونایی درنظر گرفته شده است.
امکانات ویژه‌ای را برای آموزش مجازی فراهم کردیم
محمد جواد آذری جهرمی (وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات) در صفحه شخصی توییتر خود اعلام کرد: با توجه به احتمال تعطیلی مدارس و دانشگاهها تا پایان سال، برای همکاری با وزارت علوم و آموزش‌وپرورش، امکانات ویژه‌ای را جهت آموزش مجازی و از راه دور فراهم کردیم تا میلیونها دانش‌آموز و دانشجوی عزیز، ضمن حفظ سلامت خود، از تحصیل علم هم جا نمانند.
تجمع کمتر، پیشگیری بیشتر
نتیجه آزمایش کرونا یک نفر در فسا مثبت اعلام شد
علی اصغر خالقی (رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا) گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: از پنج بیمار مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان آزمایش‌های اولیه صورت گرفت که بر اساس غربالگری انجام شده، نتیجه آزمایش یکی از آنها مثبت اعلام شد.وی ادامه داد: تعدادی از بیماران مشکوک را که دارای نشانه‌های بالینی قوی ابتلا به بیماری کرونا بودند، بستری کردیم که باید جواب قطعی آزمایش‌های آنها از تهران به ما اعلام شود اما برای اینکه چیزی را از دست ندهیم، فرض را بر مثبت بودن گذاشتیم و درمان آنها را شروع کردیم.
وی اضافه کرد: با هدف حفظ احتیاط، یکی از بخش‌های بیمارستان در محل اورژانس قدیم فسا به عنوان بخش مراقبت‌های ویژه حاد تنفسی با امکانات لازم راه‌اندازی شده است.وی ادامه داد: پایگاه بهداشتی شماره پنج رو به روی هلال احمر به عنوان کلینیک تب و بیماری‌های تنفسی بزرگسالان و پایگاه بهداشتی ضمیمه مرکز شماره سه واقع در بولوار امامزاده حسن(ع) به عنوان کلینیک تب و بیماری‌های تنفسی کودکان زیر 12 سال برای مراجعه سرپایی به شهروندان معرفی شدند.خالقی ادامه داد: افرادی که علایم جدی همچون، تب، گلودرد و سرفه، خستگی، بدن درد، آبریزش بینی و سردرد دارند به این مراکز مراجعه کنند.