کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ردیاب خودرو (مزایا و نصب راحت)

8 اسفند 1398 ساعت 11:00

گروه تکنولوژی: امنیت خودرو یکی از مهم‌ترین موضوعات در نگهداری این وسیله نقلیه است. بسیاری از افراد با استفاده از وسایل امنیتی سنتی مانند قفل فرمان، قفل پدال و دزدگیر امنیت خودرو خود را تامین می‌کنند.


در سال‌های اخیر و با بررسی جرایم مربوط به دزدی خودرو عدم امنیت صد درصدی این وسایل به بسیاری از صاحبان خودرو ثابت شده است. اتفاقاتی از این دست افراد را مجبور به استفاده از سیستم‌های جدید امنیتی خودرو کرده است. یکی از جدیدترین و کارآمدترین سیستم‌های امنیتی خودرو که در بسیاری از کشورهای پیشرفته از آن استفاده می‌شود، ردیاب خودرو است.
ردیاب خودرو به صاحب وسیله مکان دقیق قرارگیری خودرو را نشان داده و علاوه بر تامین مسایل امنیتی، مشکلات و آسیب‌های وارده بر موتور و سیستم برق خودرو را به اطلاع مالک آن می‌رساند.

ردیاب خودرو را بهتر بشناسید!
شنیدن نام ردیاب خودرو برای بسیاری از افراد احتمالا یادآور دستگاه‌های کوچکی باشد که برای یافتن موقعیت مکانی خودرو استفاده شده و با استفاده از سیستم GPS مکان خودرو را نمایش می‌دهد. در اصل این موضوع یکی از کاربرد‌های ردیاب خودرو است در حالی که این دستگاه توانایی‌های دیگری نیز دارد. هر دستگاه ردیابی وابسته به نوع آن ویژگی‌ و کارایی‌های مختلفی دارد؛ ردیاب‌هایی که تنها کارکرد موقعیت یابی داشته و به منظور امنیت خودرو استفاده می‌شود و ردیاب‌هایی که علاوه بر این ویژگی، مشخصات و کارکرد‌ بخش‌های مختلف خودرو را به صاحب آن اطلاع می‌دهد. ردیاب معمولا در قسمت برق خودرو نصب شده و با استفاده از برنامه‌ای مشخص که بر روی موبایل دارنده خود نصب شده است و قرارگیری یک سیمکارت، کارایی‌های خود را نشان می‌دهد. استفاده از ردیاب خودرو نیاز شما را به وسایل امنیتی معمولی مانند قفل‌های فرمان و پدال برطرف کرده و خودروتان را همیشه در دسترس‌تان و در امنیت همیشگی قرار می‌دهد. همچنین ردیاب‌هایی که در بخش اصلی برق خودرو نصب شده‌اند بیشتر اطلاعات ماشین را مانند، هشدار قطع شدن برق خودرو، هشدار کاهش باطری خودرو، اعلام گزارش مصرف بنزین، یادآوری زمان تعویض روغن و سایر موارد مصرفی خودرو، ارسال درخواست کمک در موارد اضطراری و بسیاری موارد کارآمد دیگر را در اختیار صاحب خودرو قرار می‌دهد.

مزایایی که ردیاب خودرو به شما میدهد!
هر نوع ردیابی ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و بر اساس نوع طراحی خود امکاناتی را ارائه می‌دهد. به طور کل ردیاب‌های خودرو مزایایی کلی دارند که برای تهیه این دستگاه بهتر است با تمامی این مزایا آشنا شوید. تمامی امکانات و اطلاعاتی که ردیاب به صاحب آن منتقل می‌کند از طریق پیامک و یا برنامه مخصوص ردیاب بوده و به صورت هشدارهایی به ان اعلام می‌شود.

1.    باز بودن درب‌های خودرو
2.    اتمام بنزین و میزان مصرف آن در مدت زمانی مشخص
3.    اتمام روغن خودرو
4.    رانندگی با سرعت بیش از حد مجاز تعریف شده
5.    داخل و خارج شدن از طرح ترافیک
6.    اتمام و یا کم شدن باطری
7.    شنود صدای داخل کابین
8.    مشاهده مسیر تردد خودرو و تعیین محدوده‌ای خاص برای حرکت
9.    تشخیص روشن و خاموش بودن خودرو از راه دور
10.    اعلام شرایط اضطراری و تصادف
11.    تعیین موقعیت مکانی و جغرافیایی خودرو
12.    اعلام مقدار مسیر طی شده به همراه تاریخ و زمان دقیق

نصب راحت، استفاده آسان
ردیاب خودرو معمولا در بخش‌های مختلفی از این وسیله نصب می‌شود. محل و روش نصب آن بستگی به کارکرد آن داشته و وابسته به این موضوع است. بهتر است بدانید که ردیاب خودرو علاوه بر خودرو بر روی انواع موتور و دوچرخه نیز قابل نصب است و کارایی‌های متفاوتی نیز برای این وسائل ایجاد می‌کند. مناسب‌ترین محل برای نصب ردیاب خودرو بخشی است که دید نداشته و قابل تشخیص نباشد. مرسوم‌ترین قسمت برای نصب این دستگاه داشبورد اتومبیل است. در صورت نصب ردیاب در این قسمت وجود دستگاه به سارقان مشخص نشده و همچنین از نظر ارتباط آن با سیستم برقی خودرو، داشبورد مناسب‌ترین محل برای نصب ردیاب خودرو است. دیگر بخش‌هایی از خودرو که ردیاب را می‌توان در آن نصب کرد شامل، زیر سپر خودرو، صندوق عقب، جعبه برق خودرو و داخل درب خودرو است.

مهم‌ترین نکته در نصب این قطعه، پنهان بودن آن است. اگر ردیاب در جایی نصب شود که قابل دیدن برای سارقین باشد؛ به راحتی آن را از کار انداخته و دیگر خودرو شما قابل ردیابی نخواهد بود. نکته مهم دیگر در مورد محل نصب ردیاب خودرو، دسترسی راحت به سیستم برقی و سیم‌کشی آسان، توجه به شرایط نصب انواع ردیاب و انتخاب فردی متخصص برای نصب دستگاه است. در صورتی که ردیاب به درستی و در محل مناسب نصب نشود ممکن است کارکرد کافی نداشته باشد و حتی به دیگر بخش‌های سیستم برق خودرو آسیب وارد کند، پس در نظرگیری این موارد بسیار به شما کمک خواهد کرد.


کد مطلب: 202461

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/202461/ردیاب-خودرو-مزایا-نصب-راحت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir