به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۰۹ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب : ۲۰۲۵۳۸

کرونا به ایرلند شمالی و هلند نیز رسید

گروه جامعه: مقامات بهداشتی ایرلند شمالی و هلند شامگاه پنجشنبه نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این منطقه را تأیید کردند
کرونا به ایرلند شمالی و هلند نیز رسید
اطلاعاتی درباره هویت بیمار و اینکه از چه طریقی به این ویروس آلوده شده، در دست نیست.اسکای نیوز در توییت کوتاهی اعلام کرد که فرد بیمار از شمال ایتالیا به ایرلند شمالی سفر کرده و به این ترتیب شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کل انگلیس به ۱۶ نفر رسید.شیوع ویروس کرونا در روزهای اخیر در اروپا شتاب فزاینده‌ای گرفته است. در دو روز گذشته اتریش، کرواسی، یونان، نروژ و سوئیس نخستین موارد ابتلا به کرونا را گزارش کرده اند.در ایتالیا نیز گزارش شده که ۴۰۰ نفر به این ویروس مبتلا هستند و بسیاری از مدارس، دانشگاه‌ها و مکان‌های عمومی تعطیل شده است.بر اساس تازه ترین گزارش ها بیش از ۸۰ هزار نفر در ۴۰ کشور جهان به این ویروس مبتلا شده اند، که بیشتر آنها در چین هستند.
هلند هم به کرونا مبتلا شد
هلند اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را تایید کرد «موسسه ملی بهداشت عمومی هلند» در بیانیه‌ای اعلام کرد که این بیمار را در شهر «تیلبور» در جنوب کشور شناسایی کرده است.این فرد در روزهای اخیر به شمال ایتالیا سفر کرده بود و در حال حاضر در قرنطینه است.ایتالیا بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در اروپا ثبت کرده است. اما کشورهای دیگری مانند فرانسه، انگلیس، اسپانیا، آلمان، سوئیس، سوئد، فنلاند، بلژیک، اتریش و کرواسی نیز مواردی از ابتلا به کرونا را گزارش کرده‌اند.اتحادیه اروپا که بارها نگرانی خود را از گسترش ویروس کرونا در کشورهای عضو از جمله ایتالیا اعلام کرده است، روز چهارشنبه از اختصاص ۲۳۰ میلیون یورو برای مقابله با این ویروس خبر داد.
بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها بیش از ۸۰ هزار نفر در ۴۰ کشور جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند، که بیشتر آنها در چین هستند. همچنین بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.ویروس جدید کرونا که رسما «کووید – ۱۹» نامیده می‌شود، ابتدا در مرکز چین در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی شناسایی شد.شیوع گسترده این ویروس، سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت در زمینه سلامت جهانی، وضعیت فوق العاده اعلام کند.
برچسب ها: ویروس کرونا