کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فدراسیون فوتبال پاسخ فیفا را داد

9 اسفند 1398 ساعت 9:09

گروه ورزشی: فدراسیون فوتبال در نامه‌ای خطاب به فیفا و با استناد به اسناد و مدارک موجود که در گذشته نیز به تایید اعضای مجمع و فیفا رسیده، برگزاری انتخابات را یک ضرورت دانسته است.


به گزارش ایسنا، با نزدیکی به انتخابات فدراسیون فوتبال و اقدامات پنهان و آشکار برخی از اعضای مجمع این فدراسیون برای لغو انتخابات که اکثریت آن‌ها بازنشسته هستند یا نمی‌توانند در انتخابات پیش‌رو صلاحیت لازم برای شرکت در انتخابات را به دست آورند، فیفا پنجم اسفند در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران خواستار لغو و موکول شدن انتخابات این فدراسیون به زمان دیگری شد. در نامه فیفا برای لغو انتخابات فدراسیون فوتبال به علت آنچه «ایرادات اساس‌نامه‌ای فدراسیون فوتبال و آیین نامه‌ای مربوط به انتخابات» نامیده شده است، فیفا ایرادهایی را به نبود آیین‌نامه انتخابات، کمیته استیناف و کمیته انتخابات وارد کرده است.
*ایرادهای واهی فیفا به انتخابات فدراسیون فوتبال
ایرادهای فیفا به اساس‌نامه و آیین‌نامه انتخابات فدراسیون فوتبال در حالی است که اسناد و مدارک موجود و همینطور اساس‌نامه فدراسیون فوتبال به طور آشکار و واضح تمام موارد مطرح شده از سوی فیفا را تعیین تکلیف کرده است و مشکلی از بابت ایرادهای فیفا وجود ندارد.فدراسیون فوتبال ایران نیز با علم بر اشتباهات موجود در نامه فیفا برای لغو انتخابات این فدراسیون، در نامه‌ای به فیفا خواستار تجدیدنظر از سوی این نهاد شده است 
*اساس‌نامه کنونی از ۹ سال قبل استفاده می‌شود 
فیفا در حالی به این اساس‌نامه ایراد وارد کرده و خواستار اصلاح آن و تایید نمونه جدید اساس‌نامه شده است که فدراسیون فوتبال در نامه ارسال شده به این نهاد، به استفاده از اساس‌نامه کنونی برای برگزاری مجامع عمومی و سالیانه و همینطور ارائه گزارش های مالی و عملکرد فدراسیون فوتبال و تایید آن توسط اعضاء مجمع اشاره کرده است.  
*وزارت ورزش نقشی در فدراسیون و انتخابات ندارد
درباره شبهه دخالت وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون فوتبال، این فدراسیون در نامه ارسال شده تایید کرده است که وزارت ورزش و جوانان همواره در پیشبرد اهداف این فدراسیون و توسعه فوتبال در سراسر کشور نقش حمایتی داشته است. همچنین هیچ گاه اعضو یا اعضایی از وزارت ورزش و جوانان در مجامع انتخابات فدراسیون فوتبال به عنوان نامزد در انتخابات شرکت نکرده است. 
*تشکیل انتخابات و استیناف در اساس‌نامه قید شده است
دیگر ایراد فیفا به نبود سازوکار تشکیل کمیته انتخابات و استیناف در اساس‌نامه کنونی فدراسیون فوتبال است که این موضوع از اساس اشتباه است چرا که دستورالعمل انتخابات فدراسیون فوتبال در سال ۹۰ از سوی مجمع این فدراسیون، به هیات رئیسه تفویض و تهیه و تصویر و ترجمه آن نیز پیوست شده است. 
*انتخابات زودهنگام به علت کناره‌گیری مهدی تاج و اعلام اسامی تا هفته آینده
همچنین فدراسیون فوتبال درباره برگزاری این انتخابات نیز توضیحاتی از قبیل کناره‌گیری مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال به علت بیماری و مصوبه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برای برگزاری انتخابات در تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۲۰ (۲۵ اسفند ۹۸) ارائه کرده است و فرآیند ثبت نام از داوطلبان و بررسی صلاحیت نامزدها توسط کمیته انتخابات را توضیح داده است.همچنین فدراسیون فوتبال یادآور شده که اسامی نهایی نامزدها هفته آینده و حدود ۱۰ روز قبل از انتخابات اعلام خواهد شد. 
*هیچ یک از اعضا درخواست اصلاح اساس‌نامه را نداده است
فدراسیون فوتبال در این نامه تاکید کرده است اساس‌نامه کنونی فدراسیون فوتبال مورد تایید اعضا مجمع است و تاکنون هیچ کسی درخواست اصلاح اساس‌نامه را ارائه نکرده است. 
*اصلاح اساس‌نامه بعد از انتخابات
فدراسیون فوتبال به فیفا یادآور شده است که در شرایط کنونی و به علت کناره‌گیری تاج، برگزاری انتخابات ضرور دارد اما بعد انتخابات، اصلاح و بلازنگری در اساس‌نامه بر اساس ضوابط و قوانین فیفا در دستور کار قرار می‌گیرد. 
*انتظار حمایت از فیفا و AFC برای برگزاری انتخابات
این فدراسیون از فیفا و AFC به علت در پیش بودن رویدادهای مهم فوتبالی از جمله جام جهانی و شرکت تیم ملی در رقابت‌های انتخابی درخواست کرده که همانند گذشته حمایت‌های خود را از فدراسیون فوتبال انجام دهد تا انتخابات در موعد مقرر و اعلام شده به علت ضرورتهای موجود برگزار شود.


کد مطلب: 202547

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/202547/فدراسیون-فوتبال-پاسخ-فیفا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir