به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۰۹ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب : ۲۰۲۶۱۹

زردچوبه؛ ادویه‌ محبوب برای پیشگیری از آلزایمر

زردچوبه؛ ادویه‌ محبوب برای پیشگیری از آلزایمر
گروه علمی: تحقیقات جدید حاکی از آن است که مصرف زردچوبه منجر به بهبود حافظه شده و خطر ابتلا به آلزایمر در سنین میانسالی و پیری را کاهش می‌دهد.
به گزارش Everyday Health؛ بیماری آلزایمر نوعی اختلال عصبی پیشرونده است که منجر به از دست دادن حافظه و سردرگمی می‌شود. از آنجا که در حال حاضر هیچ درمان موثری برای این بیماری وجود ندارد، برخی داروها و مکمل‌های غذایی برای پیشگیری و یا کند کردن پیشرفت بیماری پیشنهاد شده است. در این میان کورکومین، ماده مؤثر موجود در زردچوبه، یکی از مکمل‌های غذایی است که چندین مطالعه به نقش احتمالی آن در پیشگیری از آلزایمر پرداخته‌اند. به گفته محققان دانشگاه تگزاس مصرف کورکومین باعث بهبود عملکرد شناختی در افراد مسن می‌شود.
زردچوبه و کورکومین موجود در آن دارای خواص ضد‌التهابی هستند و این توانایی در رفع التهاب است که این ادویه را به یک گزینه درمانی احتمالی برای اشکال مختلف زوال عقل تبدیل می‌کند. مطالعات حیوانی نشان داده اند که این ادویه التهاب در مغز را کاهش می‌دهد و همچنین باعث کند شدن رشد پلاک‌های آمیلوئید در مغز می‌شود.
کورکومین به عنوان مکمل غذایی به طور گسترده‌ای در دسترس بوده و برای تهیه آن نسخه پزشک لازم نیست اما قبل از مصرف این مکمل باید با پزشک خود مشورت کنید. اگرچه زردچوبه و کورکومین به طور کلی بی‌خطر هستند، اما مصرف بیش از حد آنها می‌تواند باعث ایجاد مشکلات گوارشی شود.