به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : ۲۰۲۷۸۴

کرونا «ونیز» را به شهر ارواح بدل کرد

گروه فرهنگی:«ونیز» که همواره با خیابان‌های مملو از گردشگر شناخته می‌شود، در پی لغو شدن سفرهای گردشگران به دلیل نگرانی از شیوع ویروس «کرونا»، به شهری خالی و ساکت تبدل شده است.
کرونا «ونیز» را به شهر ارواح بدل کرد
به گزارش نیویورک تایمز، در سه ماه اخیر، گردشگری «ونیز» با شرایط سختی مواجه بوده است. در ابتدا سیل‌های متعدد گریبان «ونیز» را گرفت و حالا شیوع ویروس «کرونا» برای گردشگری این شهر دردسرساز شده است.سیل‌های ماه نوامبر این شهر که اغلب با موج‌های بلند همراه بودند، لغو شدن سفرهای بسیاری را به دنبال داشتند. حالا که ایتالیا با بزرگ‌ترین آمار شیوع ویروس «کرونا» در خارج از آسیا دست و پنجه نرم می‌کند، گردشگری این شهر بار دیگر با لغو شدن سفر مواجه شده است.با توجه به اطلاعات منتشرشده از سوی «Associazione Venezia Albergatori» ـ اتحادیه متشکل از هتلداران محلی «ونیز» ـ در هفته اخیر ۵۰ درصد از سفرها به این شهر در هفته اخیر لغو شده‌اند.
«ویتورو بوناچینی»، مدیر این اتحادیه از وضعیت کنونی صنعت گردشگری ونیز به عنوان شرایط غافلگیرکننده و بحرانی یاد کرد.«بوناچینی» تخمین می‌زند گردشگری ونیز از ماه نوامبر تاکنون با ۸۰۰ میلیون یورو خسارت مواجه بوده است.
به گفته او، از زمانی که شیوع این ویروس از بیست و یکم فوریه آغاز شد، هتل‌های ونیز حدود ۷۰ درصد از گردشگران بین‌المللی خود را از دست داده‌اند.این شهر که زمانی با مشکل ازدحام شدید گردشگران مواجه بود، حالا به طرز ترسناکی خالی است.حالا حتی بسیاری از نقاط محبوب «ونیز» نیز خالی هستند و گردشگران معدودی در میدان «سن مارکو» این شهر دیده می‌شوند.یک کارمند بخش پذیرش هتلی در ونیز می‌گوید: «اینجا شبیه فیلم‌های زامبی شده که فقط یک نفر در خیابان‌های نیویورک قدم می‌زند. گردشگران از ترس ابتلا به این ویروس سفرهایشان را تا ماه آوریل لغو کرده‌اند. اگر این شرایط یک ماه پابرجا باشد می‌توانیم با آن کنار بیاییم، اما اگر تا چند ماه ادامه داشته باشد، مردم شغل‌هایشان را از دست خواهند داد.» تا روز پنجشنبه ۶۵۰ مورد ابتلا به ویروس «کرونا» در ایتالیا به ثبت رسیده است. اغلب مبتلایان به این ویروس در منطقه «لمباردی» جایی که در مجموع ۱۱ دهکده و شهر کوچک به طور کامل قرنطینه شده‌اند، شناسایی شده‌اند.اما چیزی که «ونیز» را از سایر شهرهای ایتالیا متمایز می‌کند آن است که این شهر تقریبا به جز گردشگری هیچ منبع درآمد دیگری ندارد و در حال حاضر هم با خسارات ناشی از لغو ۳۵ درصدی سفرها در ماه نوامبر به دلیل سیل دست و پنجه نرم کرده است.
برچسب ها: ونیز ویروس کرونا