به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۱۱ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب : ۲۰۲۸۳۶

۲ مورد مثبت کرونا در مشهد

گروه جامعه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در برنامه تلویزیونی اشاره سیمای خراسان‌ رضوی با موضوع کرونا اظهارداشت: در مشهد دو مورد مثبت کرونا ثبت شده است. موارد مثبت کرونا با قم در ارتباط بوده‌اند. با بحران روبه رو هستیم و هر کس بگوید مشکلی وجود ندارد دروغ گفته است.
۲ مورد مثبت کرونا در مشهد
سید محمد حسین بحرینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد  در رابطه با وضعیت ویروس کرونا در مشهد و دانشگاه‌های علوم پزشکی تابعه آن اظهارداشت: از ۳۰ بهمن تا دیشب ۲۱۶ نفر با اعلام تنفسی بستری شده‌اند که از این تعداد ۱۲۰ نفر بستری و باقی مرخص شده‌اند.وی ادامه داد: از دو مورد مثبت اعلام شده ویروس کرونا در مشهد یک نفر خودش به قم سفر کرده است و دیگری همسرش به قم سفر کرده است.رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: از مردم خواهشمندیم به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند. اگر در نانوایی‌ها اصول بهداشتی رعایت نمی‌شود مردم گزارش دهند.
وضعیت ما به نسبت شهرستان‌های دیگر بهتر است
وی افزود: وضعیت ما به نسبت شهرستان‌های دیگر بهتر است. ما قبل از اعلام وجود ویروس کرونا در کشور تصور می‌کردیم آلودگی وجود ندارد و تمام تمرکز ما بر مرزها بود در این ارتباط در مرزهای تدابیری اندیشه شد.بحرینی تاکید کرد: با این وجود در ۳۰ بهمن که اعلام شد دو نفر فوتی در قم داشتیم برنامه‌های ما عوض شد و وارد فاز جدیدی شدیم.وی افزود: ما با بحران روبه رو هستیم هرکسی عنوان کند مشکل نداریم دروغ گفته است. آن چیزی که بدن را در مجاورت کرونا قرار میدهد استرس است و ترس عمومی جامعه.رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: با وجود اینکه ویروس کرونا در کودکان کم خطر است اما کودکان می‌توانند ناقل باشند. برای هر صنف پروتکل خاصی در نظر گرفته شده است.بحرینی خاطرنشان کرد: در شهر مشهد 2 مورد مثبت کرونا ثبت شد که هر دوی این بزرگوران با قم در ارتباط بودند.