به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۲۰۲۸۴

هشدار به بدهکاران بانکی

گروه اقتصادي: رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به ضرورت تمکین کردن مدیران به قانون و نظارت، میزان معوقات بانکی در کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: بیش از 77 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی داریم. در رابطه با کسانی که میلیاردها تومان وام می‌گیرند و پرداخت نمی‌کنند قطعا مسایلی هست که اگر مطرح شود خیلی از افراد باید مجازات شوند.
هشدار به بدهکاران بانکی
ناصر سراج در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بازرسی استان آذربایجان غربی با تسلیت ایام محرم، اظهار کرد: در قانون ارتقای سلامت اداری وظایف سنگینی به بازرسی کل کشور در رابطه با سالم سازی ادارات محول شده است که می‌طلبد همکاران ما در سازمان بازرسی کل کشور بطور شبانه‌روز کار کنند تا «فرمان هشت ماده ای مقام معظم رهبری در مبارزه با فساد» که این قانون بر اساس آن فرمان صادر شده است به معنای واقعی محقق شود.

سراج با تاکید بر اولویت نظارت بر بازرسی، گفت: بنده اعتقاد دارم اگر نظارت کامل باشد و یک پروژه از بدو تا ختم آن مورد نظارت قرار گیرد، دیگر نیازی به بازرسی بعدی و ارسال پرونده به مراجع قضایی نیست؛ چرا که اگر انحرافی مشاهده شود، تذکر داده می‌شود و مانع انحراف بزرگتر می‌شود. رییس سازمان بازرسی کل کشور، بیان کرد: برای مدیری که نظارت نمی‌خواهد و به آن تمکین نمی‌کند باید قاطعانه و بدون اغماض با آن مدیر برخورد کنیم تا برای سایرین سرمشق باشد که به دنبال تخلف نروند.

سراج با بیان اینکه اکثر مدیران پاکدست هستند، خاطرنشان کرد: بنده معتقدم درصد خیلی کمی از مدیران ممکن است از روی عمد حاضر به تمکین قانون نباشند که باید آنان را وادار کنیم که به قانون تکمین کنند. از همین جا به همه اطمینان می دهم که سازمان بازرسی کل کشور در این زمینه موفق عمل خواهد کرد. رییس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه در کار نظارت و بازرسی اهمیت کیفیت بیش از کمیت است، گفت: در سازمان بازرسی به دنبال کیفیت کار هستیم و حاضریم به جای ده هزار پرونده کمی در سال، ده پرونده کیفی داشته باشیم.

وی به معوقات بانکی اشاره کرد و گفت: در کشور بیش از 77 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی داریم، قطعا پشت این حجم از معوقه بانکی مسایلی است. در رابطه با کسانی که میلیارد ها تومان وام می گیرند و پرداخت نمی کنند، قطعا موضوعاتی است که اگر مطرح شود، خیلی از افراد باید دستگیر شده و به مجازات برسند و ان‌شاء الله ما این کار را خواهیم کرد. سراج از بازرسی استان آذربایجان غربی خواست به عنوان نخستین پرونده کیفی وارد پرونده معوقه بانکی استان شود. وی ادامه داد: دولت با وضعیت خوبی از لحاظ مالی روبرو نیست و ما در موضوع معوقات بانکی با جدیت ورود کرده و نسبت به وصول این معوقات اقدام می کنیم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه به وضعیت زیست محیطی دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: در مسیر ارومیه وضعیت دریاچه را مشاهده کرده و تاسف خوردیم. این در حالیست که 20 درصد از حدود 500 هزار چاهی که در کشور داریم بدون مجوز بوده که این موضوع در دستور کار است. بازرسی استان آذربایجان غربی باید وارد بحران دریاچه ارومیه شده و از دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت نیرو توضیح بخواهد. رییس سازمان بازرسی کل کشور در این مراسم که با حضور مدیران استان،‌ رئیس کل دادگستری، دادستان و اعضای شورای قضایی و تامین استان در محل دادگستری ارومیه برگزار شد، از زحمات احمدرضا مشایخی بازرس کل سابق آذربایجان غربی تشکر و علی کرمی را به عنوان بازرس کل آذربایجان غربی معرفی کرد.
مرجع : ايسنا

یکی ازملیونها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۷:۰۳
گویا بنده شست هزار توما کارمز به بانک بدهکار بوده ام فل فو ر بدون اطلاع از حسابم برداشت کرده ومرا بدرد سر انداخته بودند اعتراز کردم که چرا به من اطلاع ندادید فرمودند لازم نبود مگر نه این که بدهکار بودی ؟کفتم البته .گفتند خوب .!!!!!سوال اینجاست کسانی که معوق میلیاردی دارند مگر در بانگها حساب ندارند .البته که دارند .پس این یک بام ودو هوا نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یعنی اینکه کارکنان بانگها خوصوصا مدیرا .....بله؟؟؟؟من فکر میکنم این دریاچه ارومیه حکما چک بیمحل کشیده که به این روز افتاده که کارش هم سنگ مشگلات بانکی سنجیده میشود .وگرنه من همان خاکم که هستم . (164347)