به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۱۱ ساعت ۲۱:۵۷
کد مطلب : ۲۰۲۹۹۳

هوک: به دنبال کمک به مردم ایران هستیم

هوک: به دنبال کمک به مردم ایران هستیم
گروه بین‌الملل: نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در مورد کمک‌ ایالات متحده به ایران با توجه به ویروس کورونا گفت: ما به دنبال راه‌هایی هستیم که می‌توانیم کمک کنیم ولی باید به یاد داشته باشید مسئولیت اصلی رژیم، این است که به فکر مردم ایران باشد.

برایان هوک افزود: ما راهی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه از راه سوئیس را راه انداخته‌ایم که فعال است.
نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در مورد مهلت سر رسیدن قطعنامه سازمان ملل در مورد منع فروش تسلیحات به ایران در ماه اکتبر گفت: اجازه دادن به سر رسیدن مهلت این قطعنامه، سوءاداره دیپلماتیک خواهد بود. هوک در مورد دیدار احتمالی پرزیدنت ترامپ با مقامات ایران گفت: پرزیدنت مشکلی با دیدار ندارد ولی او حاضر نیست پولی برای این دیدار بدهد. ما هیچ عجله‌ای نداریم و از استراتژی فعلی و موفقیتی که دارد، راضی هستیم. مقامات جمهوری اسلامی ایران پیشتر گفته بودند برای هرگونه مذاکره با آمریکا، اول باید تحریم‌ها برداشته شود.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا هم روز جمعه با صدور بیانیه‌ای گفته بود: ایالات متحده طی بحران سلامت عمومی ناشی از شیوع ویروس کرونا (کووید-۱۹) در کنار مردم ایران ایستاده است. دولت آمریکا آماده است تا به مردم ایران در تلاش های کمک رسانی خود یاری رساند. این پیشنهاد حمایت از مردم ایران، که به طور رسمی از طریق دولت سوئیس به ایران ابلاغ شده است، بر ادامه تعهد ما برای رسیدگی به بحران های مربوط به سلامتی و جلوگیری از شیوع بیماری‌های عفونی تاکید می‌کند. مایک پمپئو همچنین در نشستی در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان، با توجه به سابقه پنهان‌کاری مسئولان جمهوری اسلامی گفت، حكومت ایران تمایلی ندارد که درباره شیوع ویروس کرونا اطلاع رسانی کند و من نگران هستم آنها اطلاعات مهمی را پنهان کرده باشد.
برچسب ها: برایان هوک