به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۲۰۳۰۷۰

ثبت نام مجدد در کنکور سراسری آغاز شد

گروه جامعه: بر اساس اعلام مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور مهلت مجدد برای ثبت نام در کنکور سراسری سال ۹۹ از امروز آغاز شده و تا ۱۵ اسفند ادامه دارد.
ثبت نام مجدد در کنکور سراسری آغاز شد
متقاضیان کنکور سراسری سال ۹۹ که در مهلت تعیین شده (از ۱۶ تا ۲۷ بهمن ماه ۹۸) موفق به دریافت کد سوابق تحصیلی نشده یا به هر دلیل دیگر نتوانسته‌اند نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام کنند می‌توانند در مهلت مجدد ثبت‌نام از روز دوشنبه ۱۲ اسفند تا روز پنجشنبه ۱۵ اسفند ۹۸ از طریق سایت سازمان سنجش در آزمون ثبت نام کنند.ثبت نام کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ برای پذیرش در رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد.
متقاضیان کنکور سراسری سال ۹۹ که در مهلت تعیین شده (از ۱۶ تا ۲۷ بهمن ماه ۹۸) هم در کنکور ۹۹ ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند در مهلت مجدد ثبت‌نام از روز دوشنبه ۱۲ اسفند تا روز پنجشنبه ۱۵ اسفند ۹۸ از طریق سایت سازمان سنجش نسبت به ویرایش اطلاعات خود در صورت نیاز اقدام کنند.کارت ورود به جلسه رشته‌های با آزمون کنکور سراسری از ۹ تیر ۹۹ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان تا ۱۱ تیر فرصت دارند نسبت به دریافت پرینت کارت ورود جلسه و برگ راهنمای مربوطه اقدام کنند.آزمون سراسری سال ۹۹ در روز‌های دوازدهم و سیزدهم تیر ۹۹ در حوزه‌های امتحانی مربوطه در سراسر کشور برگزار می‌شود و کارنامه اولیه این آزمون دهه دوم مرداد منتشر خواهد شد. داوطلبان می‌توانند به صورت اینترنتی نسبت به انتخاب رشته‌های مورد نظر خود اقدام کنند.نتیجه نهایی کنکور سراسری سال ۹۹ در دهه دوم شهریور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانه www.sanjesh.org اعلام خواهد شد.
نوع مدرک تحصیلی مورد نیاز برای شرکت در کنکور سراسری
داشتن دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶، اعم از شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای یا کاردانش و یا اخذ دیپلم حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹، داشتن مدرک پیش‌دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹، داشتن دیپلم دوره چهارساله نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) برای داوطلبان الزامی است.
دارندگان دیپلم فنی و حرفه‌ای و کاردانش (نظام آموزشی غیر ۳-۳-۶) که فاقد مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی هستند حق ثبت‌نام در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ را ندارند و در صورت ثبت نام در آزمون به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.گزینش دانشجو در رشته‌های با آزمون کنکور ۹۹ بر اساس نمره کنکور و سوابق تحصیلی (معدل دیپلم) صورت خواهد گرفت. داوطلبانی که دارای دو مدرک دیپلم هستند می‌توانند بر اساس شرایط اعلام شده در دفترچه اقدام کنند.
هزینه شرکت در کنکور سراسری ۹۹
با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان و پرداخت مبلغ ۳۷۰ هزار ریال (۳۷ هزار تومان) به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون، نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال ۱۲ رقمی) اقدام کنند.با توجه به اینکه مقرر شده است که در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ ۶ هزار ریال (۶۰۰ تومان) به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.
ثبت‌نام بدون توجه به نوع نظام آموزشی در کنکور ۹۹
براساس مصوبه جلسه هجدهم شورای سنجش و پذیرش دانشجو ۲۹ تیرماه ۹۸ داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ مجاز هستند در زمان ثبت‌نام بدون توجه به نوع نظام آموزشی که در آن تحصیل کرده اند، نوع مجموعه سوالات خود را از نظام آموزشی دیگر (نظام آموزشی ۳-۳-۶ و یا نظام آموزشی سالی واحدی- ترمی واحدی) انتخاب کرده و در جلسه آزمون به آن پاسخ دهند.به داوطلبان تاکید شده است در انتخاب مجموعه سوالات در تقاضانامه ثبت‌نام خود دقت لازم را بعمل آورند چرا که تبعات هر نوع اشتباه در انتخاب نوع سوالات به عهده شخص داوطلب بوده و در جلسه آزمون، مجموعه سوالات انتخابی به داوطلب تحویل داده خواهد شد و تغییر مجموعه سوالات برای داوطلب در زمان برگزاری آزمون میسر نخواهد بود.
 آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام:
داوطلبان باید پس از مطالعه دفترچه راهنما مدارک یا اطلاعات لازم مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام، از جمله فایل عکس اسکن شده را براساس توضیحات مندرج در دفترچه آماده کنند.
داوطلبان، در صورت تمایل به ویرایش اطلاعات ثبت نامی، لازم است که با وارد کردن اطلاعات درخواستی نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت نامی بر اساس دستورالعمل به شرح زیر اقدام کنند:
الف- آن دسته از داوطلبانی که مشمول سوابق تحصیلی نیستند، اجازه ویرایش کلیه اطلاعات ثبت‌نامی خود را دارند.
ب- آن دسته از داوطلبانی که مشمول سوابق تحصیلی هستند، اجازه ویرایش اطلاعات خود را دارند؛ اما اجازه ویرایش اطلاعات سوابق تحصیلی را نخواهند داشت.
داوطلبان می‌توانند سؤالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی: www.sanjesh.org یا با شماره تلفن گویای‌: ۴۲۱۶۳ (کد ۰۲۱) در میان بگذارند و از مراجعه حضوری به این سازمان خودداری کنند.