به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۹:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۲۰۳۱۸

کاسپاروف شهروندی لتونی را مي‌خواهد

گروه بين الملل: قهرمان شطرنج روسیه که به فعال سیاسی بدل شده، درخواستی را برای دستیابی به شهروندی کشور لتونی به تمام احزاب سیاسی این کشور فرستاده است.
کاسپاروف  شهروندی لتونی را مي‌خواهد

یک قانونگذار لتونی گفت: ما درخواستی از سوی گری کاسپاروف، قهرمان و اسطوره شطرنج روسیه دریافت کرده‌ایم. پارلمان لتونی این مساله را بزودی مورد بررسی قرار می‌دهد. وی افزود، قهرمان سابق شطرنج روسیه همچنین خواهان نگه داشتن شهروندی روسیه‌ خود است. بر اساس قانون جدید شهروندی که توسط رئیس‌جمهوری لتونی اوایل ژوئن سال جاری میلادی به امضا رسید، به مردم این کشور اجازه داده شده تا روادید سایر کشورها را هم داشته باشند.
روسیه و سایر کشورهای شوروی سابق که عضو اتحادیه اروپا نیستند، جزو این کشورها نیستند که شهروندان لتونی بتوانند روادید آنها را هم داشته باشند.کاسپاروف از سال 2005 میلادی که از فعالیت خود در زمینه شطرنج حرفه‌ای بازنشسته شده، فعالیت سیاسی خود را به عنوان منتقد شدیداللحن دولت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه آغاز کرده است.
وی گفت که در حال حاضر به خاطر ترس از تحت تعقیب قرار گرفتن به دلیل فعالیت‌های سیاسی‌اش از بازگشت به مسکو خودداری می‌کند. اوایل اکتبر سال جاری میلادی نیز کاسپاروف اعلام کرد که قصد دارد خود را برای انتخابات ریاست فدراسیون جهانی شطرنج نامزد کند.

 


کاسپارف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۲۱:۵۴
دم وجود همه آزادیخواهان گرم (164549)