به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۱۳ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۲۰۳۲۸۸

کاهش قیمت پروازهای داخلی در روزهای کرونایی

گروه اقتصادی: در پی شیوع ویروس کرونا و کاهش سفرهای مردم که بر اساس توصیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اتفاق افتاده، قیمت بلیت پروازهای داخلی در مقاصد مختلف به حداقل خود و عمدتا به پایین‌تر از حداقل نرخ مصوب برای آن پرواز رسیده است.
کاهش قیمت پروازهای داخلی در روزهای کرونایی
به گزارش ایسنا پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و توصیه‌های مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اینکه مردم باید در این شرایط در منزل بمانند و حتی الامکان از سفرهای غیر ضرور خودداری کنند، قیمت بلیت پروازهای داخلی به پایین‌تر از حداقل نرخ مصوب برای آن پروازها رسیده است. به عنوان مثال قیمت بلیت تهران - بندرعباس به حدود ۱۸۰ هزار تومان تا ۲۶۰ هزار تومان رسیده است این در حالیست که نرخ مصوب این پرواز بین ۲۵۸ هزار و ۱۰۰ تا ۹۶۸ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین شده است. در روزهای پیش رو قیمت بلیت برای پرواز تهران - اهواز نیز به ۱۲۹ هزار تومان تا ۲۵۱ هزار تومان رسیده، در حالیکه نرخ مصوب آن از حداقل ۱۹۷ هزار و ۹۰۰ تومان تا ۶۸۹ هزار تومان ابلاغ شده است. برای بررسی قیمت پروازهای داخلی در این ایام حدود ۱۰ مسیر پروازهای داخلی را که بیش‌ترین تردد را داشتند، ارزیابی کردیم که تقریبا قیمت بلیت همه این پروازها به پایین‌تر از نرخ مصوب تعیین شده آن رسیده که بدون شک شیوع ویروس کرونا، کنسلی بلیت پروازها از سوی مردم در راستای توصیه‌های وزارت بهداشت و دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر حذف جریمه از کنسلی این پروازها در این بازار موثر بوده است. 
قیمت ۱۰ مسیر پروازهای داخلی با نرخ مصوب 
مقایسه قیمت پروازهای داخلی در ۱۰ مسیر پر تردد را با نرخ مصوب آن در جدول ذیل آمده که مبدأ همه این پروازها تهران در نظر گرفته شده است. 
مقصد دامنه قیمت بلیت (به تومان) دامنه نرخ مصوب (به تومان)
اصفهان ۱۷۰۰۰۰ تا ۴۹۷۰۰۰ ۱۷۳۴۰۰تا ۴۹۸۲۰۰
اهواز ۱۲۹۰۰۰ تا ۲۵۱۰۰۰ ۱۹۷۹۰۰ تا ۶۸۹۰۰۰
بندرعباس ۱۸۰۰۰۰ تا ۴۶۰۰۰۰ ۲۵۸۱۰۰ تا ۹۶۸۶۰۰
تبریز ۱۷۶۰۰۰ تا ۲۷۵۰۰۰ ۱۹۰۶۰۰ تا ۵۵۳۸۰۰
شیراز ۱۹۰۰۰۰ تا ۲۴۵۰۰۰ ۲۲۶۶۰۰ تا ۶۱۳۱۰۰
کرمان ۳۳۰۰۰۰ تا ۶۳۰۰۰۰ ۲۳۳۰۰۰ تا ۶۷۵۰۰۰
کرمانشاه ۱۴۸۰۰۰ تا ۴۵۹۰۰۰ ۱۷۳۴۰۰ تا ۴۵۹۵۰۰
کیش ۲۳۰۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰۰ ۲۵۲۷۰۰ تا ۹۰۵۸۰۰
مشهد ۱۷۰۰۰۰ تا ۴۳۰۰۰۰ ۲۲۹۴۰۰ تا ۷۰۱۳۰۰
یزد ۱۸۱۰۰۰ تا ۲۱۳۰۰۰ ۱۸۵۸۰۰ تا ۵۱۶۵۰۰