به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۰۳
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ساعت ۱۹:۲۸
کد مطلب : ۲۰۳۵۳
باید ۱۰۰درصد تبرئه شوم

مرتضوی: پاداش من مدال است نه محکومیت!

گروه سياسي:‌سعید مرتضوی عصر امروز پیش از ورود به دادسراي كاركنان دولت گفت: من باید در این دادگاه (پالیزدار) ۱۰۰درصد تبرئه شوم چرا که به وظیفه قانونی خود در پرونده پالیزدار عمل کرده‌ام.
مرتضوی: پاداش من مدال است نه محکومیت!
دادستان سابق تهران که قرار بود ساعت 15 امروز (سه شنبه) به منظور پاسخگویی به برخی سئوالات درباره پرونده معروف به پرونده پالیزدار در دادسرا حاضر شود، پس از دو ساعت و نیم تاخیر، دقایقی پیش وارد دادسرا شد. مرتضوی یکی از متهمان پرونده پالیزدار است که از سوی شعب 15 دادسرای کارکنان دولت به این شعبه احضار شده است. براساس این گزارش، مرتضوی روز دوشنبه هفته جاری نیز به دادسرا احضار شده بود که به دلیل سفر به یزد در دادسرا حضور نیافت.

مرتضوی پیش از ورود به دادسرا با حضور در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: «باند پالیزدار بعد از اینکه در دادگاه کیفری استان محکوم شد، عده‌ای از متهمان آن مشغول مجازات شدند و تحمل کیفر می‌کنند». وی افزود: در این پرونده از من و سرپرست دادسرای کارکنان دولت و همچنین بازپرس رسیدگی کننده به عنوان اتهام بازداشت غیرقانونی شکایت شد. مرتضوی تصریح کرد: در رابطه با اتهام بازپرس در شعبه 76 دادگاه کیفری استان رسیدگی شد و وی از اتهام بازداشت غیرقانونی تبرئه شد اما به دلیل اتهاماتی همچون رفتار نامناسب و خلاف قانون به 500 هزار تومان جزای نقدی محکوم شد. همچنین معاون من از هر نوع اتهام تبرئه و قرار منع پیگرد برای وی صادر شد.

مرتضوی در خصوص علت حضور خود در دادگاه، گفت: این گروه از من به دلیل بازداشت غیر قانونی شکایت کردند و من در این جلسه حضور پیدا کردم تا پاسخ شکایت آنها را بدهم. متهم این پرونده در خصوص روند فعالیت گروه پالیزدار گفت: این گروه با سوء استفاده از بحث تحقیق و تفحص مجلس از قوه قضاییه وارد سازمان بازرسی شدند و بسیاری از اسناد محرمانه و سری را از این سازمان خارج کردند و در منزل خود نگهداری کردند. وی افزود: «حتی چند ماه پس از اتمام تحقیق و تفحص و بعد از مصاحبه‌های زنجیره‌ای پالیزدار حفاظت اطلاعات قوه قضاییه در بازرسی از منازل این باند یکی از پرونده‌های ربوده شده را پیدا کرد».

وی افزود: این افراد بسیاری از اصول اسناد پرونده را از داخل پرونده ربوده بودند و حتی بسیاری از اسنادی را که ارتباطی با تحقیق و تفحص نداشت همچون صورتجلسه‌های دادگاه انقلاب درباره بازجویی از یکی از جاسوسان شوروی نگهداری کرده بودند. ما باید این افراد را بازداشت می‌کردیم و از آنها تحقیق می‌شد تا پرونده کامل شود به همین جهت من به عنوان دادستان تهران به تکلیف قانونی خود عمل کردم و هیچ تخلفی از موازین قانونی وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه باید 100درصد تبرئه شود، گفت: این گروه در مصاحبه‌های خود با استناد به اسناد غیر واقع بیش از 10 نفر از علما و مراجع را به اتهامات سوء استفاده مالی و اقتصادی محکوم کردند که مرحوم عسگراولادی هم جزء کسانی که از سوی این افراد به فساد اقتصادی محکوم شده بود. این اتهامات خلاف واقع بود چرا که باند پالیزدار به گزارش اولیه سازمان بازرسی استناد کرده بود در صورتی که پس از رسیدگی مشخص شد که موضوع اشتباه است.

مرتضوی خواستار رعایت عدالت شد و گفت: اگر رسیدگی منطبق بر عدل و عدالت باشد باید به ما مدال پاداش دهند نه اینکه از ما بازجویی و ما را محکوم کنند. یکی از خبرنگاران گفت که گروه پالیزدار از این شکایت دارد که شما آنها را باند خطاب می‌کنید که مرتضوی گفت: « خطاب کردن باند مربوط به من نیست بلکه حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در گزارش خود از کلمه باند برای این گروه استفاده کرده ضمن اینکه در قانون مجازات اسلامی هرگاه جرمی از سوی بیش از 3 نفر رخ دهد برای آن گروه عنوان باند تلقی می‌شود».

خبرنگار پرسید که اگر اخطار دستور جلب برای شما صادر نمی‌شد بازهم به دادگاه می‌آمدید، مرتضوی پاسخ داد: من هر زمانی که بازپرس حتی تلفنی من را احضار کند حاضر می‌شوم اما دلیل عدم حضورم در دو جلسه قبل این است که به دلیل فرا رسیدن ایام عزاداری در یزد به سر می‌بردم. وی با اشاره به اینکه اگر حکم دادگاه علیه او باشد اعتراض خواهد کرد، گفت: این حق طبیعی است که در آئین دادرسی حقوقی به متهم داده می‌شود.

سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۹:۳۴
سعید جان فقط در مورد شماها باید حق دفاع بهتون بدن اما دیگران از این حق محرومند.خیالت راحت اینجا هیچ کاری با شما ندارند.مدارک را برای اون دنیا جمع کن.
وای اگر از پس امروز بود فردایی (164433)
محمود دزفولی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۲۱:۱۶
جالبه سردبیر یه روزنامه بخاطر یه مقاله زندان اوین میره بعد تویی که هنوز در رابطه با قتل زهرا کاظمی و محسن روح الامینی و امیر جوادی فر و محمد کامرانی وووو باید راست راست با کت و شلوار اتو کرده بگردی و ادعای مدال هم بکنی.رو نگو سنگ پا قزوین (164511)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۲۱:۲۵
جزا این ادما رو خدا تو همین دنیا خواهد داد (164521)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۲۳:۱۰
خیالت راحت
این دنیا کارش نداره (164588)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۹:۳۵
چشم شما دیگه چی می خواین؟ (164436)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۹:۴۴
خیلی هم ناراحت نباش تا جایی که ما دیدم به امثال شما در آخر مدال می دهند بجای محکومیت. (164441)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۹:۵۵
رو داری در حد ........ ! (164447)
آرين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۹:۵۸
بهار يه خواهش دارم. عكس اين يارو رو نذارين. هروقت ميبينيمش ياد دوران ويراني و بدبختي ميفتيم. (164450)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۲۰:۰۰
اینجا که نمیشه اون دنیا تقاص کاراتو ازت پس میگیرن (164453)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۲۰:۰۳
تعارف نکن چیز دیگه میخوای بگو.به جان محمود مشگلوم زمه ای نگی (164457)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۲۰:۰۳
مدال چه جوری دوست داری خاطرجمع باش نه برای این پرونده برای دیگرپروندهات هم گمان نمیکنم کاری بکنند (164458)
سینا صفوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۲۰:۱۲
پاداش تو کهریزکه! (164468)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۲۰:۲۳
د نشد مرتضوی جان. یا بایدخواستار رسیدگی براساس عدالت باشی یا خواستار مدال پاداش. درموردشما یکی از ایندو صادق است. (164475)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۲۰:۲۷
مدال افتخار کشتار کهریزک! (164477)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۲۰:۳۶
. . . . فقط تظاهر به عزاداری می‌کنی. از رحمت حسینی هیچ چیزی به تو نرسیده (164480)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۲۰:۵۷
آقای مرتضوی هزینه ها ی زیادی برای نظام ایجاد کرد وباید پاسخگوی اقدامات خود باشد وبه نحوی حکم صادر شود تا مایه عبرت برای تمام خاطیان باشد (164493)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۲۱:۰۳
سنگ پا، دقیقاً مثل حامی اش. (164497)
علی پ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۲۱:۴۸
احسنت. اصلا شما بیا بیا نترس کاریت ندارم میخام مدالتو بدم (164544)
شکوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۲۱:۵۱
آقای مرتضوی تورا بخدا آیا چندروز پست و مقام دنیوی ارزش این همه دروغ را دارد گیرم اینجا بهت مدال دادند اون دنیارو چکار میکنی (164546)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۲۲:۰۲
نمیگم مرتضوی بی تقصیره! اما حوادث رخ داده در زندان هایی که زیر نظر قوه قضاییه اداره میشه را نمیشه فقط به گردن یه قاضی انداخت.
نمیدونم بعد رفتن مرتضوی اینا میخوان حوادث زندان ها را به گردن کی بندازن!!!! (164556)
فرزند ايران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۲۲:۴۴
ميشه آقايان موسوى و كروبى هم بخاطر عزادارى چندروزى از حصر خارج بشن؟؟؟؟؟؟؟
رو كه رو نيست سنگ پاى قزوينه!!!!! آقاى مرتضوى بابت رفتارى كه با روزنامه هاى اصلاح طلب كردى بايد تاوان اخروى بدى. ميدونى چرا؟؟؟؟؟ چون جوونا رو از روزنامه خوانى و مطالعه فرارى دادى. و چه جووناى نازنينى كه سرخورده شده و به مخدرها و الكلها پناه بردند.!!!!! متاسفانه رابطه آدمى مثل تو و آزادى رابطه جن و بسم الله است.!!! خداوند جاى حق نشسته و در محضر او پارتى بازى و مصلحت انديشى.... خبرى نيست.!!!  (164576)