به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۱۵ ساعت ۱۹:۰۹
کد مطلب : ۲۰۳۶۲۶
توضیح سازمان هواپیمایی

چرا پرواز‌های ماهان‌ایر به چین همچنان ادامه دارد؟

چرا پرواز‌های ماهان‌ایر به چین همچنان ادامه دارد؟
گروه سیاسی: سازمان هواپیمایی کشوری در واکنش به انتقادها از ادامه پرواز خط هوایی ماهان میان چین و ایران با وجود شیوع گسترده ویروس کرونا اعلام کرد پروازهای ماهان به چین «صرفا برای آوردن وسایل پزشکی» انجام شده است.
در حالی که برای ممانعت از انتقال ویروس کرونا به ایران، هیئت دولت در روز یازدهم بهمن، پرواز به چین را ممنوع اعلام کرد، خبرگزاری ایسنا گزارش کرد که بررسی اطلاعات پروازی نشان می‌دهد پروازهای ماهان به دست‌کم یک شهر چین کماکان ادامه دارد. طبق اعلام وب‌سایت رسمی فرودگاه شهر شانگهای، پروازهای خط هواپیمایی ماهان به این شهر ادامه دارد و قرار است روز پنج‌شنبه، ۱۵ اسفند، یک پرواز این خط هواپیمایی به شماره «W۵۷۷» در ساعت ۹:۵۵ به وقت محلی وارد ترمینال شماره دو این فرودگاه شود.
ردیابی وب‌سایت فلایت‌رادار ۲۴ هم پیش از این نشان می‌داد که پروازهای هواپیمایی ماهان از پکن به تهران و برعکس همچنان ادامه دارد. پس از این گزارش، رضا جعفرزاده، سخنگوی شرکت هواپیمایی کشوری گفت که این پرواز به هیچ وجه «مسافری نیست و باری بوده» و «صرفا برای آوردن وسایل پزشکی صورت گرفته است».
به گفته جعفرزاده، پس از لغو پروازها شرکت هواپیمایی ماهان «هیچ پروازی» به مقصد چین ندارد، «مگر این که با تصمیم مسئولان، با مجوز سازمان هواپیمایی کشوری و با نظارت دقیق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.» وی اضافه کرد که هدف از انجام این پروازها «آوردن کمک‌های چین از جمله کیت، لوازم پزشکی و درمانی، لوازم مورد نیاز کارخانجات تولیدی و پزشک است.» اگرچه تاکنون به صورت دقیق عامل انتقال ویروس کرونا به شهر قم مشخص نشده، گزارش‌های متعددی از انتقال این ویروس از سوی کارگران و طلاب چینی یا یک «بازرگان» ایرانی که به چین رفت‌و‌آمد داشته، منتشر شده است.