به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب : ۲۰۳۷۰
اختصاص 75 میلیون دلار به دولت فلسطین

كري: فلسطینیها و اسرائیلیها دو قوم مغرورند

گروه بين‌الملل: وزير خارجه آمريكا گفت که به برطرف شدن تنشها و مشکلات بین "دو قوم مغرور فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها" خوش بین است.
كري: فلسطینیها و اسرائیلیها دو قوم مغرورند
جان کری از ملاقاتهای جداگانه خود با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در قدس و محمود عباس، رئیس دولت فلسطین در بیت لحم ابراز خرسندی کرد و گفت: «در هر مذاکره ای افت و خیز وجود دارد. اما ما مصمم هستیم تا صلح پایدار را در این منطقه برقرار کنیم». در عين حال، تنشها میان دو طرف بالاست و یک مقام فلسطینی گفت که مذاکرات محرمانه روز سه شنبه بخاطر شهرکسازی اسرائیل بی نتیجه به پایان رسید. کری گفت: با وجود مشکلات به تلاشها ادامه خواهد داد و امیدوار است که مشکلات رفع شود. ما به مذاکرات خصوصی، محرمانه و آرام ادامه خواهیم داد. ما شش ماه را با این کار وقت گذاشته ایم، و من مطمئن هستم که میتوانیم پیشرفت کنیم.

کری در بیت لحم اعلام کرد که 75 میلیون دلار دیگر برای توسعه اشتغال فلسطینیان و کمک به بهبود راهها، مدارس و دیگر زیرساختها اختصاص یافته است. مقامات آمریکائی میگویند که این کمک با هدف پیشبرد حمایت عمومی فلسطینیان از روند صلح در نظر گرفته شده است.

کری گفت: فلسطینیان معتقدند که شهرکسازیها غیرقانونی هستند، و ایالات متحده آمریکا بر این باور است که این شهرکسازیهای غیر مشروعند و به روند صلح کمک نمیکنند. به باور ما هر چه این ساخت و سازها کمتر و محدودتر باشد بهتر است. فلسطینیان خواستار تشکیل یک دولت مستقل در کرانه غربی، اورشلیم و باریکه غزه هستند که دولت اسرائیل طی جنگ 1967 آنها را تصرف کرد اما نتانیاهو با عقب نشینی به مرزهای قبل از سال 1967 مخالف است و آن مرزها را غیرقابل دفاع می‌داند.