به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۲۰۳۷۳
بارسا باختی دیگر را به میلان تحمیل کرد

صعود اسپانیایی‌ها در شب انتقام آرسنال

گروه ورزشی: پرونده دور چهارم بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی آرسنال در خانه دورتموند و برد خانگی بارسلونا برابر میلان بسته شد.
صعود اسپانیایی‌ها در شب انتقام آرسنال
در ادامه بازی‌های چهارمین دور از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، شب گذشته (چهارشنبه) 8 دیدار برگزار شد که در مهم‌ترین آنها، در گروه F، گروه مرگ رقابت‌‌ها، آرسنال در خانه تیم بورسیا دورتموند با یک گل به برتری رسید تا انتقام شکست خانگی 2 هفته پیش خود را از مردان یورگن کلوپ بگیرد. تک گل این بازی را آرون رمزی در دقیقه 62 با پاسی از اولیویه ژیرو به ثمر رساند تا آرسنال با کسب سومین پیروزی خود در این رقابت‌ها، با 9 امتیاز در صدر جدول گروه قرار بگیرد. در بازی دیگر این گروه ناپولی ایتالیا که 2 هفته پیش در خاک فرانسه، مارسی را شکست داده بود، این بار هم در ورزشگاه سن پائولو شهر ناپل این تیم را با نتیجه 3 بر 2 مغلوب کرد. گوخان اینلر(22) و گونسالو هیگواین (24 و 75) برای ناپولی و آندره آیو (10) و فلوریان تاوین (64) برای مارسی گلزنی کردند. ناپولی هم با این پیروزی 9 امتیازی شد و به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به آرسنال (مثبت یک به مثبت 3) در رده دوم جدول قرار گرفت. پس از این 2 تیم دورتموند با 6 امتیاز سوم است و مارسی بدون امتیاز در قعر جدول قرار دارد.

بارسلونا باز هم میلان را ناکام گذاشت
در گروه H رقابت‌ها اتفاقی که بسیاری انتظارش را داشتند رخ داد و بارسلونا در خانه خود توانست با نتیجه 3 بر یک میلان بحران‌زده را شکست دهد. لیونل مسی 2 بار در این بازی گلزنی کرد که اولین آن در دقیقه 30 از روی نقطه پنالتی بود و دومی در دقیقه 83 با پاسی از سسک فابرگاس. دیگر گل کاتالان‌ها را هم سرخیو بوسکتس در دقیقه 39 با پاسی از ژاوی هرناندس به ثمر رساند. بارسلونا با این پیروزی 10 امتیازی شد و جایگاه خود در صدر جدول گروه H لیگ قهرمانان اروپا را استحکام بخشید. بارسلونای 10 امتیازی با شکست میلان به جمع بایرن مونیخ و منچسترسیتی پیوست که پیش از این صعود خود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کرده بودند. در بازی دیگر این گروه آژاکس هلند در خانه با یک گل سلتیک اسکاتلند را شکست داد که تک گل این بازی را لاس شونه در دقیقه 51 به ثمر رساند.
در جدول گروه H، بارسلونا با 10 امتیاز صدرنشین است، ‌میلان با وجود شکست در بازی دیشب با 5 امتیاز در رده دوم ماند، ‌آژاکس با 4 امتیاز سوم و سلتیک با 3 امتیاز در قعر جدول قرار دارد.

پیروزی قاطعانه مردان آقای خاص برابر شالکه
چلسی ژوزه مورینیو همچون هفته گذشته یک شکست سنگین دیگر را به شالکه آلمان تحمیل و این تیم را این بار در استمفوردبریج با نتیجه 3 بر صفر شکست داد. در این بازی ساموئل اتوئو 2 بار در دقایق 31 و 54 و دمبا با در دقیقه 83 برای آبی‌پوشان لندن گلزنی کردند تا مورینیو و مردانش با 9 امتیاز در صدر جدول گروه E قرار بگیرند. در بازی دیگر این گروه جدال خانگی بازل سوئیس با استوابخارست رومانی یک بر یک مساوی شد. جووانی سیو در دقیقه 90 برای بازل و فدریکو ژوکالا در دقیقه 17 برای استوابخارست گلزنی کردند. در جدول گروه E چلسی با 9 امتیاز صدرنشین است، ‌شالکه با 6 امتیاز در رده دوم قرار دارد و تیم‌‌های بازل با 5 و استوابخارست با 2 امتیاز در رده‌های سوم و چهارم جای گرفته‌اند.

اتلتیکومادرید به عنوان صدرنشین صعود کرد
شب گذشته علاوه بر بارسلونا یک تیم دیگر هم صعود خود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کرد و آن تیمی نبود جز اتلتیکومادرید که در این فصل از رقابت‌های اروپایی فوق‌العاده کار کرده است. قرمزوسفیدپوشان تحت هدایت دیه‌گو سیمئونه در خانه خود تیم آستراوین اتریش را با نتیجه 4 بر صفر در هم کوبیدند تا با کسب چهارمین پیروزی متوالی در این مرحله 12 امتیازی شده و به عنوان صدرنشین گروه G به دور بعد راه پیدا کنند. میراندا (11)، رائول گارسیا (25)، فیلیپه کاسمیرسکی (45) و دیه‌گو کاستا (82) در این بازی گلزنی کردند ضمن اینکه کاستا در دقیقه 75 یک پنالتی را برای اتلتیکومادرید به هدر داد. در بازی دیگر این گروه مصاف تیم‌‌های زنیت سن‌پترزبورگ و پورتوی پرتغال در روسیه یک بر یک مساوی شد. در این بازی هالک در دقیقه 28 برای زنیت و لوچو گونزالس در دقیقه 23 برای پورتو گلزنی کردند. هالک در دقیقه 52 بازی هم یک پنالتی را به هدر داد. در جدول گروه G،‌ اتلتیکو مادرید با 12 امتیاز صدرنشین است و ‌زنیت سن‌پترزبورگ با 5 امتیاز در رده دوم قرار دارد. پورتو با 4 و آستراوین هم با یک امتیاز به ترتیب در رده‌های سوم و چهارم این گروه ایستاده‌اند.