به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۲۰۳۸۱

ترخیص خودروهای بالاتر از 2500 سی​سی

گروه اقتصادي: معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران اعلام کرد به منظور ساماندهی واردات خودروهای خارجی ، فقط گمرکات تهران و شهید رجایی بندرعباس مجاز به ترخیص خودروهای وارداتی با حجم موتور بالاتر از 2500 سی سی هستند.
ترخیص خودروهای بالاتر از 2500 سی​سی
محمدرضا نادری بر تلاش گمرک برای ارائه امکانات و تسهیل صدور کالاهای فسادپذیر از جمله میوه وتره بار هم تاکید کرد. وی از گمرکات اجرایی خواست در صورت لزوم برای صادرات کالاهای فساد پذیر مسیر جدید اختصاص دهند. نادری درباره کالاهایی که در گروه کالایی 10 قرار می گیرند و امکان ترخیص ندارند ، از گمرکات اجرایی خواست به نام کالا و شماره تعرفه کالا توأمان توجه کنند.

معاون فنی و امور گمرکی در خصوص واردات کالاهای مرز نشینان و اینکه سود بازرگانی اینگونه کالا که در گروه 10 قرار دارند دو برابر شده است ، اظهار داشت : بر اساس قانون چون کالاهای مرزنشینی برای مصرف شخصی است ، مشمول سود بازرگانی مضاعف نخواهد بود. نادری گفت : گمرک به منظور راحتی ترخیص کالاهای واردکنندگان ، تسهیلات زیادی در اختیار ارباب رجوع قرار داده است. وی افزود : یکی ازاین تسهیلات ترخیص نسیه است که همچنان در گمرکات اجرایی صورت می گیرد.
معاون فنی و امور گمرکی گفت : از آذر سال جاری همه مکاتبات مربوط به ارزش صرفا از طریق سیستم تعیین متمرکز ارزش ( ستاگ ) صورت خواهد گرفت و مکاتبات کاغذی حذف می شود. نادری ، کاهش طبقات تعرفه ای را از برنامه های مهم گمرک اعلام کرد و گفت : طبقات تعرفه ای در کتاب قانون مقررات صادرات و واردات از 26 به 15 ردیف کاهش یافته است.

وی افزود : مسئولان سازمان توسعه تجارت قول مساعد دادند برای سال اینده این طبقات کاهش یابد و امیدواریم برای سال 94 هم ردیف طبقات تعرفه ای به حداکثر 5 ردیف برسد. نادری اظهار داشت : با همکاری دفتر همکاریهای بین الملل ، خلاصه آرای سازمان جهانی گمرک را تهیه و به گمرکات ابلاغ خواهیم کرد. وی همچنین تأکید کرد : یادداشتهای توضیحی نسخه سال 2012 در حال خریداری است و در اختیار گمرکات قرار می گیرد. نادری ، گمرک را یکی از سازمانهای موثر در بهبود فضای کسب و کار خواند و ابراز امیدواری کرد با فراهم کردن شرایط مطلوب تر، زمان و هزینه ترخیص کالاها به ویژه مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی کاهش یابد. معاون فنی و امور گمرکی اظهار داشت: به منظور تسهیل و تسریع تشریفات ترخیص کالا در گمرک تمام گمرکات دارای سیستم آسیکودا به سیستم انتخاب مسیر اظهارنامه ( سلکتیویتی ) مجهز خواهد شد.
مرجع : واحدمرکزی خبر