به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۱۸ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب : ۲۰۴۰۴۳
ریزش مرگبار هتل قرنطینه مبتلایان به ویروس کرونا در چین

بیمارستان موقت چین رسما بسته شد!

گروه بین‌الملل: بیمارستان موقتی که چین در شهر ووهان، مرکز شیوع ویروس کرونا ساخته بود، صبح امروز یکشنبه رسما به کار خود پایان داد و ضد عفونی و استریل شد.
بیمارستان موقت چین رسما بسته شد!
به نقل از خبرگزاری شینهوا، تمامی بیماران از این بیمارستان موقت که در شهر ووهان در استان هوبئی چین ساخته شده بود، مرخص شده و یا بعد از ظهر دیروز شنبه، به بیمارستانی دیگر منتقل شدند. شینهوا همچنین اعلام کرد تمامی کار‌ها در این بیمارستان موقت صبح امروز، یکشنبه پس از انجام اقدامات پاکسازی و ضدعفونی، رسما به پایان رسید
ریزش مرگبار هتل قرنطینه مبتلایان به ویروس کرونا در چین
با فرو ریختن هتلی که محل قرنطینه ده‌ها بیمار مشکوک به ویروس کرونا بود، دستکم ده نفر جان خود را از دست دادند. موارد ابتلا به کرونا در چین کاهش یافته است.  با فرو ریختن هتلی که از آن برای اقامت و قرنطینه افراد مشکوک به ابتلا به اپیدمی کرونا استفاده می‌شد، بیش از ده نفر جان خود را از دست دادند. این هتل ۸۰ اتاقه در شهر ساحلی کوانژو قرار دارد. در ساختمان هتل که شامگاه شنبه (هفتم مارس) فرو ریخت، دهها نفر در آوار محصور ماندند. نیروهای امداد توانستند ۴۰ نفر را نجات دهند. گفته می‌شود که در ریزش هتل ده نفر جان خود را از دست داده و عده‌ای بیشتر زخمی شده‌اند.  بنا به گزارش‌های رسمی عملیات نوسازی احتمالا علت ریزش ساختمان هتل بوده است. نیروهای پلیس مالک هتل را بازداشت کردند. در چین به خاطر استفاده از مواد بی‌کیفیت و عدم رعایت مهندسی صحیح ریزش ساختمان‌ها امری روزمره است. این هتل ۸۰ اتاقه که در سال ۲۰۱۸ ساخته شده است، به تازگی برای اقامت موارد احتمالی ابتلا به کرونا مورد استفاده قرار گرفته بود.
عقب‌نشینی کرونا در چین
بنا بر آمار رسمی شیوع کرونا در چین کاهش یافته است. در روزهای گذشته تنها ۴۴ مورد تازه بیماری مشاهده شده است. با مرگ ۲۷ نفر در ووهان، که منشأ بیماری بود، تلفات کرونا به پایین‌ترین حد خود در ماه گذشته رسیده است. در چین تاکنون ۳۰۹۷ نفر بر اثر ابتلا به کرونا درگذشته‌اند. تاکنون در چین بیش از ۸۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است، که به گفته مسئولان حدود ۵۷ هزار نفر درمان شده و بهبود یافته‌اند. چین موفق شده است با قرنطینه میلیون‌ها نفر و مقابله کارآمد و جدی با ویروس کرونا شیوع اپیدمی را محدود کند.
برچسب ها: ویروس کرونا چین