به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۲۰۴۱۳۰

استرس ترس از کرونا یک استرس سمی است

گروه جامعه: یک جامعه‌شناس با اشاره به اینکه دو نوع استرس وجود دارد، گفت: استرس کارساز به فرد کمک می‌کند ولی استرس ناشی از کرونا یک استرس سمی است و موجب تضعیف سیستم ایمنی می‌شود. درواقع باید در نظر داشته باشیم که این بیماری با رعایت نکات بهداشتی قابل‌پیشگیری است.
استرس ترس از کرونا یک استرس سمی است
به گزارش ایسنا، سمیه کشاورز، یک جامعه‌شناس گفت: با شیوع کرونا مردم مضطرب شده و وحشت کرده‌اند؛ باید این را در نظر داشته باشیم که کرونا هم یک ویروس مانند دیگر ویروس‌هاست و بزرگ کردن آن موجب افزایش استرس در افراد می‌شود.وی با اشاره به اینکه دو نوع استرس وجود دارد، خاطرنشان کرد: استرس کارساز به فرد کمک می‌کند ولی استرس ناشی از کرونا یک استرس سمی است و موجب تضعیف سیستم ایمنی می‌شود. درواقع باید در نظر داشته باشیم که این بیماری با رعایت نکات بهداشتی قابل‌پیشگیری است.این کارشناس با طرح این پرسش که حال چه‌کار کنیم روحیه ما بهتر شود، عنوان کرد: باید روحیه خود را تقویت کنیم چون با روحیه قوی سیستم ایمنی تقویت‌شده و موجب مصون ماندن ما از بیماری می‌شود.وی با بیان اینکه در حال حاضر نمی‌توانیم از منزل خارج شویم و تنها در موارد ضروری بیرون می‌رویم، گفت: بیشتر مردم به شبکه‌های مجازی دسترسی دارند که می‌توانند با تشکیل گروه در فضای مجازی با دوستان و اقوام خود در ارتباط باشند و بدین طریق اوقات خوبی را با هم بگذرانند.
کشاورز خاطرنشان کرد: اگر دوست و یا یکی از اعضای خانواده نگرانی بالایی دارد می‌تواند در مورد ترس و نگرانی صحبت کرده و اعضای خانواده با جان و دل به سخنانش او گوش کنند تا فرد مضطرب بتواند هیجانات خود را ابراز کند.
 وی اشاره کرد: به‌جای اینکه دائم تصویرسازی منفی و خودگویی‌های منفی داشته باشیم واقعیت را در نظر بگریم و بگوییم اگر موارد بهداشتی را رعایت کنیم میزان ابتلا کاهش پیدا خواهد کرد.این جامعه‌شناس تصریح کرد: از این فرصت حضور در منزل می‌توان استفاده و در اوقات فراغت در کنار اعضای خانواده بیشتر با هم گفتگو و صحبت کنیم که این امر نیز می‌تواند در کاهش استرس افراد تأثیرگذار باشد.کشاورز گفت: در شبکه‌های مجازی افراد بسیاری سخن می‌گویند که ممکن است موثق و یا غیرموثق باشند، می‌توانیم از متخصصان امر در این زمینه استفاده کنیم و صوت‌های علمی متخصصان را در اختیار افراد قرار دهیم که افزایش آگاهی نیز موجب کاهش استرس خواهد شد.