به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : ۲۰۴۲۰

هدف عربستان از کمک به پاکستان چيست؟

گروه بين الملل: عربستان سعودی بر روی پروژه‌های تسلیحات هسته‌ای پاکستان سرمایه‌گذاری کرده و بر این باور است که می‌تواند بنا به اراده خود به بمب اتمی دست یابد.
هدف عربستان از کمک به پاکستان چيست؟
يک تصمیم‌گیرنده اصلی ناتو اوایل سال جاری اعلام کرده است که وی گزارشاتی مشاهده کرده مبنی بر اینکه سلاح‌های هسته‌ای که در پاکستان به سفارش عربستان ساخته می‌شوند، ‌آماده تحویل هستند. گری سامور، کارشناس ارشد منع گسترش سلاح‌های اتمی در اداره امنیت ملی آمریکا گفت: من فکر می‌کنم که سعودی‌ها بر این عقیده‌اند که با پاکستان به توافق رسیده‌اند و در نهایت خواهان به دست آوردن سلاح هسته‌ای از پاکستان می‌شوند.

در طی این سال‌ها مشخص شده است که عربستان کمک مالی چشمگیری به بخش دفاعی پاکستان و به گفته برخی کارشناسان غربی به آزمایشگاه‌های هسته‌ای موشکی آن داشته است. دیدار سلطان بن عبدالعزیز آل سعود، وزیر دفاع وقت عربستان به مرکز تحقیقات هسته‌ای پاکستان در سا ل 1999 و 2002 نیز حاکی از نزدیکی روابط دفاعی دو کشور است.
مرجع : ايسنا

afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ۲۰:۴۳
چه خیال خامی!!! (164930)
هوشمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ۲۱:۴۰
خوب حالا ببینیم این مدعیان صلح چه واکنشی نشان می دهند ؟ از همه چیز هم که باخبرند . چرا آمریکا چیزی به عربستان نمی گه ؟ چرا اسراییل واکنشی نشان نمی دهد ؟ خوب معلومه اینا باهم هستند ومنافع مشترک دارند (164955)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ۲۳:۲۱
متنفرم از جنگ
واقعا کاش بجای این همه هزینه برای کشتار هزینه برای آبادانی کشورها میشد (165041)
۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۰۰:۱۹
وقتی با بمب هسته ای تهران را زد بعد خواهند گفت چیزی نبوده این برادر ما یک شوخی نابجایی کرده ولی خوب ما باید از دشمن اصلی یعنی امریکا غافل نشویم ووحدت اسلامی را برای مبارزه با استکبار حفظ کنیم .این سعودی صد برابر بلکه هزار برابر امریکا برای ما خطرناکتره اگه این قدرت امریکا را میداشت به طفل شیر خوار ما هم رحم نمیکرد کما اینکه در کربلا کردند بیدار شوید ای خواب زده ها ای کودکان لج باز (165073)