کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روایتی عجیب از مذاکرات استانبول

20 اسفند 1398 ساعت 8:35

گروه ورزشی: بررسی جزئیات مذاکرات نمایندگان باشگاه پرسپولیس و وکیل برانکو در استانبول نشان می‌دهد، در این جلسه موضوع تخفیف ۵٠ درصدی مطالبات مربی کروات مطرح شده بود که در نهایت پرسپولیسی‌ها دست رد به آن زدند.


به گزارش ایسنا، در دوره‌ای که برانکو ایوانکوویچ از جمع پرسپولیسی‌ها جدا شده بود تلاش زیادی از جانب مدیران وقت باشگاه و البته سرمربی کروات انجام شد تا موضوع مطالبات سرمربی پیشین پرسپولیس از راه مذاکره حل و فصل شود و کار به شکایت به فیفا نکشد اما اتفاقاتی که در مذاکرات استانبول میان نمایندگان باشگاه پرسپولیس و وکیل برانکو ایوانکوویچ رخ داد، اجازه نداد این پرونده با کمترین خسارت مالی ممکن حل شود.طبق هماهنگی انجام شده وکیل باشگاه پرسپولیس به همراه یکی از کارمندانش راهی استانبول شد تا در جلسه‌ای با دارو گوشیچ وکیل برانکو ایوانکوویچ شرکت کند. از قرار معلوم وکیل باشگاه استدلال‌های حقوقی لازم را در این جلسه ارائه می‌کند و از طرف مقابل می‌خواهد که این موضوع با یک توافق حل شود و کار به فیفا نکشد. در آن جلسه نمایندگان باشگاه پرسپولیس با توجه به اینکه برانکو یک طرفه قراردادش را فسخ کرده بود از طرف مقابل می‌خواهند که تمام مطالباتش را ببخشد. در مقابل پرسپولیسی ها هم به خاطر فسخ یک طرفه قرارداد به فیفا شکایت نکنند.دارو گوشیچ هم در مقابل می‌گوید: "نمی شود که بدون دریافت مطالبات موکلم به توافق برسیم. بهتر است شما روی تخفیف ۵۰ درصدی حساب کنید تا بتوانیم مذاکرات را ادامه بدهیم."

همین اظهارات وکیل سرمربی پیشین پرسپولیس باعث تعجب نمایندگان این باشگاه می‌شود چرا که آن ها اصلا انتظار نداشتند برانکو حاضر به تخفیف ۵۰ درصدی در قبال مطالبات خود شود. به همین خاطر از جلسه خارج می شوند تا در تماس با تهران نظر مدیران باشگاه را جویا شوند.گویا در تماسی که با تهران برقرار می وشد یکی از اعضای هیات مدیره ابتدا صراحتا می‌گوید که هرچه زودتر این پرونده با توافق حل شود و کار به فیفا نکشد اما در ادامه پس از مشورت با مسوولان ذی‌ربط پاسخ باشگاه پرسپولیس به نمایندگانش این می شود که آنها فقط باید روی عدد "صفر" توافق کنند. یعنی تصمیم باشگاه پرسپولیس بر این می شود که در قبال شکایت نکردن به فیفا مطالبات برانکو هم به او پرداخت نشود.پاسخ پرسپولیس از سوی نمایندگان این باشگاه به وکیل برانکو اعلام می‌شود و در نهایت وکیل او اعلام می‌کند با این شرایط به هیچ عنوان توافقی به دست نمی آید. او در اظهار نظر جالب دیگری می‌گوید: " برایم جالب است که شما روی عدد صفر تاکید دارید در حالی که پیش از سفر من به استانبول به اطلاعم رسانده بودند که شما به جلسه خواهید آمد و سعی می‌کنید روی عدد صفر مذاکره کنید."

بررسی اتفاقاتی که در این جلسه که در تاریخ شانزدهم تیرماه برگزار شد نشان می دهد سرمربی پیشین سرخ ها با وجود اینکه بخش زیادی از مطالبات یک فصلش را از این باشگاه طلبکار بود، برای رسیدن به توافق حاضر بود ۵۰ درصد از مطالبات خود را ببخشد اما اصرار پرسپولیس روی عدد "صفر" اجازه نداد توافقی میان طرفین شکل بگیرد.در آن مقطع زمانی برانکو و دستیارانش چیزی حدود ۹۰۰ هزار یورو بابت فصل ۹۸-۹۷ طلبکار بودند که اگر در جلسه استانبول روی پیشنهاد ۵۰ درصدی وکیل برانکو توافق می‌شد احتمالا باشگاه پرطرفدار تهرانی با پرداخت حدود ۴۵۰ هزار یورو رضایت سرمربی سابق خود را جلب می کرد اما حالا با توجه به آرای صادر شده از سوی کمیته تعیین وضعیت فیفا، پرسپولیس باید یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۴۸۰ یورو به برانکو و ایگور پانادیچ بپردازد. به این مبالغ باید مطالبات زلاتکو ایوانکوویچ و مارکو استیلینوویچ که آرای آن ها هم به زودی صادر می شود را اضافه کرد.


کد مطلب: 204265

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/204265/روایتی-عجیب-مذاکرات-استانبول

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir