به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ساعت ۲۱:۲۷
کد مطلب : ۲۰۴۳۳

وام‌های مشاغل​ صرف جراحی بینی شد!

گروه اقتصادي: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر 140 هزار شغل در معرض تهدید در کشور وجود دارد گفت: وام‌های مشاغل خانگی صرف جراحی بینی و خرید خودرو شد.
وام‌های مشاغل​ صرف جراحی بینی شد!
علی ربیعی اظهار کرد: در حال حاضر 140 هزار شغل در معرض تهدید در کشور وجود دارد که در این بین شیراز بالاترین آمار را به خود اختصاص می‌دهد؛ اما قزوین در این زمینه مشکل حادی ندارد. ربیعی ادامه داد: باید ضمن استفاده از ظرفیت کارآفرینی و همفکری، برای تسهیل در تولید تلاش کرد. وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش صنعت با مشکل نقدینگی، مواد اولیه و به فروش نرسیدن کالای تولیدی روبه‌رو است، افزود: در صورتی که پول به یک باره به بخش صنعت تزریق می‌شد، ظرفیت افزایش تورم در کشور وجود نداشت و از سوی دیگر دولت نیز بر افزایش تورم حساسیت زیادی دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تورم اثر هر کار مفیدی را از بین می‌برد، عنوان کرد: از همین رو تزریق پول به واحدهای صنعتی مشکل‌دار باید در یک برنامه آرام پیش برود. ربیعی عنوان کرد: همچنین این وزارتخانه تسهیل قوانین گمرکی را در دستور کار خود قرار داده و گروهی نیز در دولت برای تسهیل‌گری این امور فعال شده‌اند.

ارمغان 211 میلیارد تومانی وزیر کار برای قزوین
وی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر امروز 211 میلیارد تومان اعتبار به استان قزوین آورد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اعلام حمایت از استان قزوین در حوزه‌های مختلف کاری این وزارتخانه افزود: اگر طرح‌های خوب و پخته‌ای در استان مطرح باشد، در شورای پول و اعتبار نیز از قزوین حمایت می‌کنم. ربیعی یادآور شد: این استان ظرفیت بالایی در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و خدماتی دارد که در برخی بخش‌ها نیز تاکنون وارد نشده‌ایم.

وی اضافه کرد: قزوین یکی از قطب‌های آموزشی کشور است و با توجه به این ظرفیت خدمات زیادی همچون ایجاد پارک‌های علم و فناوری می‌تواند در این استان شکل بگیرد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: برای بخش فنی و حرفه‌ای برنامه‌های زیادی داریم؛ ضمن اینکه باید به بخش گردشگری و مشاغل خدماتی نیز توجه بیشتری صورت گیرد. ربیعی ادامه داد: همه این حوزه‌ها نیازمند ساماندهی است و نباید تنها به بخش صنعت توجه کرد.

وام‌های مشاغل خانگی که صرف جراحی بینی شد
وی ضمن تأکید بر توسعه کار روستایی، مشاغل خانگی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: اشکال مشاغل خانگی، ناپایداری آنهاست و حتی جاهایی دیده می‌شود که وام بانکی آن صرف جراحی زیبایی بینی یا خرید خودرو شده است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قرار گرفتن در ماه محرم تصریح کرد: مبارزه با ظلم نوعی دفاع از حق مردم است و ما هم باید در سنگر مبارزه با دشمن برای خدمت به مردم تلاش کنیم. ربیعی با بیان اینکه اشتغال هم دغدغه مقام معظم رهبری و هم یکی از انگیزه‌های حضور رئیس جمهور فعلی در انتخابات خرداد ماه بود، عنوان کرد: باید برای موفقیت در اهداف تلاش کنیم و این تأکید به خاطر موفقیت روحانی و دولت او نیست؛ بلکه ضرورت این تلاش از آن روست که موفق نشدن در کار، فقط آسیب به دولت نیست و آسیب به کشور و انقلاب را به دنبال دارد.
مرجع : فارس

۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ۲۳:۲۹
ایکاش دولت قبل یک در صد از این مهم را میفهمید و عملی میکرد .که اکنون اوضاع مردم ما و کشورمان خیلی بهتر از حال بود. (165047)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۰۳:۵۳
خوب اینکه اشکالی نداره...میشه با اون دماغهای نوک تیز سر بالا سوزن نخ کرد. این هم خودش یه جور اشتغال زایی هست (165133)