کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نمایندگان ایران و آمریکا با یکدیگر دیدار کردند

16 آبان 1392 ساعت 22:18

گروه سياسي: «سیدعباس عراقچی» عضو تیم مذاکره کننده کشورمان و خانم «وندی شرمن» نماینده دولت آمریکا در گروه 1+5 با یکدیگر بصورت دو جانبه دیدار و گفت و گو کردند.


به گزارش ايرنا، این دومین بار است که عراقچی و شرمن با یکدیگر در حاشیه مذاکرات ایران و 1+5 دیدار دو جانبه دارند. در مذاکرات صبح امروز میان ایران و گروه 1+5 متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان توافق شد تا دو طرف جلسات بعد از ظهر خود را به این صورت ادامه دهند که در ابتدا سه کشور اروپایی به صورت مشترک با نمایندگان کشورمان دیدار کنند و پس از آن نمایندگان سه کشور روسیه، چین و آمریکا به صورت جداگانه با مقامات کشورمان دیدار می کنند.

در مذاکرات کارشناسی، دکتر «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان و مسوول پرونده هسته ای حضور ندارد و در غیاب وی، «سیدعباس عراقچی» معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه مسوولیت مذاکرات را برعهده دارد. «مجید تخت روانچی» معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه، «حمید بعیدی نژاد» مدیرکل اقتصادی و امور تخصصی وزارت امور خارجه، «داود محمدنیا» مشاور حقوقی وزیر امور خارجه و «محمد امیری» مدیرکل امور پادمان های سازمان انرژی اتمی دیگر اعضای تیم مذاکره کننده ایران هستند.

کارشناسانی از وزارت خانه های نفت، صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزارت راه و شهرسازی به همراه کارشناسان سازمان انرژی اتمی و بانک مرکزی تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان را همراهی می کنند. پیش از آغاز دور جدید مذاکرات ایران با گروه 1+5، وزیر امور خارجه کشورمان در قالب یک صبحانه کاری با «کاترین اشتون» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت و گو کرد.

قرار است در پایان مذاکرات کارشناسی، بار دیگر دکتر ظریف و خانم اشتون به همراه معاونین خود (سیدعباس عراقچی و مجید تخت روانچی؛ هلگا اشمید و استفان کلمنت) بار دیگر برای جمع بندی مذاکرات امروز با یکدیگر دیدار کنند. ایران در مذاکرات 23 و 24 مهر، طرح پیشنهادی جدیدی با عنوان «پایانی بر یک بحران غیر ضروری؛ آغازی برای افق های جدید» بصورت یک پاورپوینت به طرف مقابل ارائه کرد که شامل یک هدف مشترک، گام اول و گام آخر است.

در روز چهارم مهرماه برای اولین بار از زمان آغاز مذاکرات هسته ای کشورمان، وزرای امور خارجه ایران و گروه 1+5 در حاشیه شصت و هشتیمن مجمع عومی سازمان ملل متحد در نیویورک نشست مشترکی برگزار کردند. در حاشیه این دیدار «محمدجواد ظریف» و «جان کری» همتای آمریکایی اش به مدت نیم ساعت با یکدیگر مذاکره کردند. پس از آن نیز «حسن روحانی» در آخرین دقایق حضور خود در نیویورک به صورت تلفنی با «باراک اوباما» رییس جمهوری آمریکا صحبت کرد. در مذاکرات مهرماه ژنو نیز نیز عراقچی به مدت یک ساعت با وندی شرمن دیدار و گفت و گو کرده بود.


کد مطلب: 20437

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/20437/نمایندگان-ایران-آمریکا-یکدیگر-دیدار-کردند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir