به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۲۰۴۵۴

رهبر جدید طالبان: انتقام محسود را می‌گیریم

گروه بين​الملل: سخنگوی طالبان پاکستان از تعیین «ملا فضل‌الله» به عنوان رهبر جدید این گروه شبه‌نظامی خبر داد. ملا فضل‌الله نیز در سخنانی گفت‌وگوهای صلح با دولت را مردود دانسته و متعهد شده است انتقام خون رهبر سابق این گروه را بگیرد.
رهبر جدید طالبان: انتقام محسود را می‌گیریم
به گزارش ان‌بی‌سی، یک سخنگوی طالبان گفت که شبه‌نظامیان این گروه ارتش و حزب حاکم را هدف خواهند گرفت. «ملا فضل‌الله» شش روز پس از آنکه «حکیم‌الله محسود» در حمله یک هواپیمای بدون سرنشین کشته شد، به عنوان رهبر تازه طالبان پاکستان معرفی شد. ملا فضل‌الله یک فرمانده بی‌رحم توصیف می‌شود؛ همان کسی که مردانش «ملاله یوسف‌زی»، دختر دانش‌آموز را هدف گلوله قرار دادند. ملاله به خاطر محدود کردن تحصیل دختران به طالبان انتقاد کرده بود. نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در ماه مه با این شعار به قدرت رسید که از طریق مذاکره با شبه‌نظامیان به صلح برسد. دولت وی گفت که قرار بود هیاتی به وزیرستان شمالی برود تا با حکیم‌الله محسود درباره گفت‌وگوهای صلح بحث کند، اما محسود یک روز قبل از این دیدار در حمله هوایی کشته شد.

عصمت‌الله شاهین بیتانی، رهبر شورای رهبری طالبان که ملا فضل‌الله را انتخاب کرد، گفته است: "ما انتقام حکیم‌الله را خواهیم گرفت." وی افزود: "گفت‌وگوها میان پاکستان و رهبران طالبان درباره صلح تله‌ای از سوی دشمنان بیش نیست تا افکار توده‌ها را منحرف کند. همه احزاب سیاسی که بخشی از دولت هستند دشمن ما محسوب می‌شوند." «شهیدالله شهید» یک سخنگوی دیگر تحریک طالبان پاکستان به خبرگزاری فرانسه گفت: "برگزاری گفت‌وگوهای صلح حتی موضوع بحث نیست. این دولت هیچ مرجعیتی ندارد، یک دولت مستقل ملی نیست، برده است، برده آمریکا. برگزاری گفت‌وگوهای صلح وقت‌کشی است."

مرگ محسود با واکنش خشم‌آلود دولت پاکستان روبرو شد.« چودری نثار علی خان»، وزیر کشور پاکستان گفت که آن حمله هوایی "نه فقط کشتن یک فرد، بلکه مرگ همه تلاش‌های صلح است." دولت پاکستان هنوز در مورد رهبر جدید طالبان اظهارنظر نکرده است. گفته شد که با معرفی ملا فضل‌الله هوادارانش در اطراف میرانشاه، عمده‌ترین شهر در ناحیه قبیله نشین وزیرستان شمالی، با تیراندازی هوایی شادمانی کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


خروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۱۱:۳۲
در حمله یک هواپیمایبدون سرنشین کشته شد

قابل توجه رسانه ملی-این اخبار که هی میگه چرا امریکا از پهباد استفاده میکنه باید اینو ببینه.

وقتی امریکا داره اونا رو نابود میکنه شما چیکار اید از طالبان دفاع میکنید؟ (165213)